fallback

Airbus увеличава производството

Интервю с Фабрис Брежие, ген. директор на Airbus

21.05.2014 | 10:58

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Решихме да продължим да увеличаваме производството, особено при тяснофюзелажните - А320. Ще увеличим производството с 10% до 2016.

Трендът глобално остава много позитивен. Трафикът се увеличава с над 6% в сравнение с миналата година.

 

Но силното евро ви пречи. ЕЦБ трябва ли да направи нещо повече в подкрепа на валутата?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Това искаме отдавна. Не може голяма част от вашите разходи и инвестиции са са в евро, защото сте в Европа, а да изнасяте в долари и да останете конкурентни, ако еврото е 1.40. Така че ми е приятно, че централната банка в Европа възприема този проблем и дори дава знаци за намаляване на лихвите, за да направи еврото конкурентно като долара и йената.

Това, което направи японската банка, мисля и ЕЦБ може да направи.

 

Колко трябва да е еврото според вас? 1,35? 1,30?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: 1,25 е добре, а всичко над 1,35 е самоубийство за европейската индустрия.

 

Удивителна цифра! 1,25! Трудно ще бъде! Кога очаквате да стане?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Не мисля така. Вижте йената. Тя бе девалвирана с 20%. Това ще означава намаляване на 10% от стойността на еврото и пак ще бъде 25% по-висока от годината на въвеждането на еврото.

 

Зад вас се намира А350. Вие кацнахте с него тук, в Германия. Германия не участва в този проект. Защо повдигате въпроса и очаквате Германия да се включи?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus:  Не е съвсем вярно - Германия участва частично.

 

Но не за цялата поръчка.

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Сигурно е, че имам над 20 000 души в Германия, 4000 работят по А350. Те всички заслужават да видят този фантастичен самолет.

 

Очаквате ли Германия да се включи изцяло, скоро?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Има ново правителство. Искаме да имаме прекрасни отношения с Германия. Имаме нужда от тяхната подкрепа. Авиокосмическият бизнес има нужда от подкрепата на правителствата и затова сме тук и показваме колко сме горди с нашия А350 и с А380.

 

Днес А350 е на мироопазваща мисия с новото правителство, така ли?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Не, А350 ще приключи разработката. Преминаваме към сертифицирането. Нямаме друга цел освен тази.

 

Като говорим за другия голям самолет, А380, очаква се ожесточена конкуренция от новия самолет на Boeing. Какво ще направите, за да осъвремените А380 и да го направите конкурентен?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Не се страхуваме от конкуренцията и я приветстваме, защото тя насърчава нашите собствени иновации и конкурентноспособност.

Но не можем да приемем продукт, който е изцяло субсидиран, незаконно, от американските власти. В този конкретен случай - щата Вашингтон.

Няма да повярвате - Boeing ще получи повече данъчни облекчения, отколкото са разходите за разработката на новия модел 777. Така че съм готов да продължа да инвестирам в продукти, ако има разнопоставеност.

Очевидно има нещо погрешно с това незаконно финансиране на 777X.

 

Брюксел прави ли достатъчно, за да се бори за Airbus, ако, както вие казвате, Boeing получава незаконно данъчни облекчения?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Доколкото знам ЕК предприе първите стъпки. Но едно са преговорите в СТО, а реалността е друга. Преговорите в СТО ще се проточат, а през това време 777Х ще се възползва от тези субсидии. Така че трябва да търсим какво може да се направи в краткосрочен план.

Но А380 е фантастичен самолет. Нашите клиенти са много доволни от него. Emirates купи още 50 самолета, както помните, през ноември. Така че това има най-голямо значение.

 

Ще видим всичките ви модели тук, ще говорим и за А330. Ще му сложите ли нови двигатели? Колко очаквате да са разходите и какъв е графикът?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Малко е рано да се каже. Ще имаме тест през януари, защото много клиенти ни казват, че А330 е фантастична машина, изключително конкурентна, можете ли да подобрите ефективността й с нови двигатели?

Така че започнахме да проучваме въпроса и вероятно тази година ще имаме решение.

 

В началото, в средата, в края?

Фабрис Брежие, ген.-директор на Airbus: Трудно е да се каже. Обикновено се изисква близо една година, за да се осигурят всички параметри, да се анализират и да се реши  дали пускаме или не такъв проект.

Интервюто е на Ханс Никълс от Bloomberg TV.

Airbus очаква да приключи годината с равни резултати като конкурента си, Boeing като поръчки, съобщи търговският директор Джон Лихи, цитиран от АФП.

"Мисля, че ще приключим наравно тази година, дори Airbus леко ще излезе напред", каза Лихи на пресконференция по време на авиоизложението ILA в Берлин.

"От началото на 2014 компанията вече има 236 поръчки", каза Лихи. "Пазарът върви към все по-големи и по-големи самолети". Търговският директор на Airbus спомена и евентуално понижение в поръчките в средата на годината, но настоя, че няма причина за тревога.

Оперативният директор на Airbus, Гюнтер Бучек съобщи, че напрежението между Запада и Русия няма да се отрази по никакъв начин на доставките на титаний.

Русия е ключов доставчик на титаний, важен компонент в самолетите Airbus.

Компанията ВСМПО-Ависма осигурява около 60% метала за Airbus и за EADS от 90-те години и е най-големият производител на титаний в света. ВСМПО-Ависма има съвместно дружество с Boeing, Ural Boeing Manufacturing, което от 2009 е включено в цикъла на серийното производство на Boeсng 787 Dreamliner.

Според WSJ Airbus вече търси възможни алтернативи за доставки, ако ЕС разшири санкциите.

 

 

Седалището на Airbus в Германия е Хамбург, за компанията работят 15000 души, които сглобяват четири самолета от семейството на A320: А318, А319, А320 и А321.

В Хамбург се монтират интериорите и се боядисват А320 и А380.

Бремен е вторият важен център на компанията в Германия, с 3000 работници.

/Снимка: Airbus, A350 XWB излита от Великобритания/

 

Интервюто на Фабрис Брежие за Ханс Никълс - във видеото.

 

fallback
fallback