Google записва местоположението на ползвателите на услуги, дори ако те категорично отказват това. Това става ясно от разследване от Associated Press (AP), което е било потвърдено от учени по компютърни науки в Принстън.
Според анализа някои услуги на Android и за iPhone съхраняват автоматично движенията, дори ако потребителят е деактивирал това в настройките за поверителност или това е било отказано при поискване за някои приложения - например Google Maps.
Тази навигационна услуга, например, получава информация, когато даден потребител отвори приложението, а автоматичните ежедневни актуализации на времето за телефони с Android дават приблизителна оценка за местоположението на потребителя. Изследователите по компютърни науки в Принстънския университет са потвърдили констатациите на Associated Press.
Официалното обяснение на Google е, че тя популяризира автономността на потребителите, когато става въпрос за решаването на каква информация за себе си да споделят те: "Можете да изключите историята на местоположенията по всяко време. Историята на местоположенията е изключена, местата, които посещавате, вече не се съхраняват", пише в страницата за поверителност на компанията. Но AP твърди, че това не е вярно. Дори да поставите на пауза "Историята на местоположенията“, някои приложения на Google автоматично съхраняват данни за местоположението, обвързани с времето, без разрешение.
Данните за местоположението се появяват в профила в Google - според компанията, за да подобри тя услугите си.
Потребителите могат да деактивират изцяло проследяването на местоположението, само ако деактивират още една функция за активност в мрежата и приложенията - втора стъпка, която повечето потребители вероятно никога няма да обмислят да направят, пише Investor.bg
Гигантът в сферата на онлайн търсенето, собственост на Alphabet Inc., получава значителни приходи чрез рекламиране, които се подкрепят от генерираните от потребителите данни, предоставящи информация, полезна за рекламодателите, като например показатели за трафик.
Google съобщи неотдавна, че рекламният ѝ бизнес е нараснал с 24% през второто тримесечие, като спомогна за ръста на общите приходи на Alphabet без изплащанията към партньорите до 26,24 млрд. долара. Главният изпълнителен директор на концерна Сундар Пичай заяви наскоро, че компанията проучва нови начини за пускане на популяризирано съдържание (скрита реклама) и реклами в навигационната си услуга Google Maps.
Снимка: Pixabay