Шведската музикална стрийминг услуга Spotify ще премести своята американска централа и ще увеличи работната сила в страната през следващата година, съобщи губернаторът на щата Ню Йорк Андрю Куомо
Компанията - един от най-високо оценяваните стартъпи, финансирани с рисков капитал, който обмисля листване в САЩ, все още не е генерирала печалба, като същевременно инвестира много в международната си експанзия.
Фирмата ще премести нюйоркския си офис в Световния търговски център в Манхатън, като ще открие още 1 000 нови работни места.
По думите на Куомо Spotify, която има около 2 хил. служители, ще получи до 11 млн. долара намаление на наема от Empire State Development. Компанията, основана през 2006 г., има най-голяма база от абонати на своята платена музикална стрийминг услуга. Общо 40 млн. потребители плащат, за да слушат музика, но по-голямата част все още предпочитат безплатната опция, която включва реклами.
Google Music, YouTube и Apple Music се конкурират със Spotify за привличането на потребители, готови да плащат за музика, както и Pandora Media и услугата на рапъра Джей-Зи Tidal.
Spotify е оценена на 8 млрд. долара, но през 2015 г. разшири оперативната си загуба до 184,5 млн. евро (195,5 млн. долара) от 165,1 млн. евро през 2014 г.
Повече технологични новини четете на Investor.bg