Най-голямата в света социална мрежа Facebook обяви, че нейните потребители в САЩ вече ще могат да си поръчват храна през страниците на ресторанти, като услугата е достъпна от 19 октомври. Решението е част от усилията на социалната мрежа да свърже потребителите и бизнеса, коментира Ройтерс.
Освен това хората ще могат да пазаруват билети за кино и да си запазват часове в салони за красота, обяви Facebook в публикация в блога си.
По-рано този месец компанията стартира Marketplace – платформа, която позволява на потребителите да купуват и продават стоки.
Facebook, която има около 1,7 млрд. активни потребители месечно, обяви още, че ще добави функцията „препоръки“, която ще позволи на потребителите да споделят кои места препоръчват за хранене.
Социалната мрежа си партнира с Delivery.com, стартъп за доставка на храна, работещ в около 40 града в САЩ, за да предостави на всеки ресторант възможността да приема поръчки чрез своята Facebook страница. Всеки бизнес в сферата на ресторантьорството, който в момента се е регистрирал в Delivery.com, ще вижда информация за поръчките чрез нов инструмент.
Delivery.com е сравнително малък играч на пазара на доставките на храни, с присъствие в около 40 населени места, в сравнение с конкурентите Grubhub и Seamless, които са активни в над 1100 населени места. Facebook заяви, че тя бъде отворена за сътрудничество и с други фирми в бъдеще. Компанията също така поясни, че въпреки че новите ѝ услуги първоначално ще бъдат достъпни само в САЩ, този експеримент може да разшири дейността си на нови територии.
Акциите на Facebook повишиха стойността си с 0,8% до 129,58 долара по време на предварителната търговия.
Книжата на GrubHub, която предлага поръчки на храна, подобни на тези, обявени от Facebook, обаче поевтиняха. Цената им се понижи с 2,4% до 41,07 долара.
Още технологични новини четете на Investor.bg