Новата вълна от финансови отчети в технологичната индустрия показва как две основни тенденции – облачните и мобилните услуги – стават все по-важни и носят големи печалби на компаниите, които залагат на тях, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Facebook и Alphabet миналата седмица отчетоха ръст на печалбата си за последното тримесечие, което до голяма степен се дължи на факта, че потребителите прекарват повече време на своите смартфони, а рекламодателите харчат повече средства, за да достигат до тях.
Междувременно Amazon.com и Microsoft успяха да надминат очакванията на Wall Street, след като резултатите им бяха насърчени от представянето на бизнеса с облачни услуги.
"Големите стават все по-големи“, коментира Бен Шахтър, анализатор на Macquarie Group. "Хората използват интернет все повече. Те винаги имат връзка благодарение на смартфоните, а скоростта се подобрява... а цялата тази информация трябва да дойде отнякъде и идва от облака".
Силните страни на тези технологии се преплитат. Мобилните устройства все по-често стават основните компютри на хората, което увеличава търсенето на облака. При персоналните компютри данните често се съхраняват на самите устройства, но смартфоните имат по-малко памет, а потреблението на данни като цяло се е увеличило значително, което изисква повече информация да се съхранява в облака.
Тази връзка съществува от повече от десетилетие, но стана все по-важна през последните години. Бумът на свалянето на песни, често от iTunes на Apple на iPod, беше изместен от експлозия от мобилни приложения, стрийминг услуги и други мобилни приложения, които изискват използването на облачни предложения.
Прочетете останалата част от анализа в Investor.bg