Шухей Йошида има причина да празнува. Ръководителят на Sony, отговарящ за развитието на бизнеса ѝ с игри, наблюдава случващото се само шест седмици след като представи първите очила за виртуална реалност на компанията, а търсенето изглежда обещаващо. Струващото 399 долара устройство е разпродадено от търговците на дребно по света, въпреки че повечето потребители дори не са имали възможност да го тестват, пише Bloomberg.
Но в една дъждовна вечер в Токио 52-годишният мъж изглежда откровено притеснен. Той твърди, че е почти невъзможно да се прогнозира как потребителите ще реагират на новата технология, защото е толкова различна от всичко, което се е появявало преди. Най-близкият паралел според него е, когато той е помагал за представянето на игровата конзола PlayStation преди две десетилетия.
"Да бъдем честни, не знаем какво ще бъде търсенето", посочва Йошида, докато седи в една от конферентните зали в централата на Sony.
Виртуалната реалност привлече вниманието на всички – от основателя на Facebook Марк Зукърбърг до американския президент Барак Обама, но търговският ѝ потенциал все още е под въпрос.
Facebook и тайванската HTC изкараха на пазара очила по-рано тази година, но продажбите засега са скромни.
Йошида е решен да създаде първия хитов продукт, който да направи пробив в сферата. Sony постави цена на своя хардуер, която е доста по-ниска от тази на конкурентите, и може да изгради база от потребители от повече от 40 млн. собственици на PlayStation 4. Освен това компанията планира да отиде доста отвъд игрите, насочвайки се към музиката, спортните събития, дори медицината и виртуалното обучение.
Предпазливостта на Йошида е разбираема. Главният изпълнителен директор Казуо Хираи разчита все повече на подразделението за игри да помогне на Sony, която миналата година отчете най-голямата си нетна печалба от 2008 г. Йошида трябва да вземе правилното решение, така че да произведе достатъчно очила за виртуална реалност, за да отговори на търсенето, без да прекалява, така че да не останат непродадени бройки.
Анализаторите са оптимисти. Goldman Sachs Group прогнозира, че Sony ще продаде най-малко 1,5 млн. очила тази година, което е доста пред конкурентите, въпреки че стартира месеци след тях. Очаква се през следващата година Sony да достигне 3 млн. продадени устройства, три пъти повече от Vive на HTC и шест пъти повече от Oculus на Facebook. Анализаторите твърдят, че това се дължи на атрактивната цена и на разнообразието от ексклузивно съдържание, което е достъпно.
Повече технологични новини четете на Bloombergtv.bg