Facebook с нова функция, превеждаща постинги на различни езици

Потребителите могат да избират до 45 различни езика

05.07.2016 | 16:47 Редактор:
Facebook с нова функция, превеждаща постинги на различни езици
Facebook с нова функция, превеждаща постинги на различни езици

Най-голямата социална мрежа в света Facebook представи нова функция, която ще улесни абонатите на мрежата при публикуването на постинги на различни езици. Базиращата се на машинно обучение функция "Multilingual Composer" превежда автоматично постинги на различни езици. След това публикуваният постинг се показва на читателя на предпочитания от него език, предава ZDNet.

След съставянето на постинг потребителите на Facebook могат да изберат от падащо меню до 45 (за момента) различни езика, на които текстът може да бъде преведен. Досега обаче функцията е налична само за избрани потребители, а тестове са правени и с Facebook Pages, които са запазени за корпоративни клиенти и брандове. Досега около 5000 корпоративни страници са се възползвали от новата услуга.

Според социалната мрежа половината от нейните 1,4 млрд. месечно активни потребители говорят различен език от английския. Т. нар. "Multilingual Composer" използва изкуствен интелект, за да изпълва автоматично полето за превод, когато потребителят избира допълнителните езици за своя постинг. Зa да се избере подходящата версия за всеки читател, инструментът оценява местоположението му, езиковите настройки и най-често използвания от него език.

По този начин потребителите няма нужда да правят различни преводи на своите постинги, ако искат да достигнат до възможно най-широка аудитория. Различните езикови версии могат да бъдат редактирани паралелно. В същото време се подобрява визуалността, тъй като създателите на постинги досега често трябваше ръчно да правят преводи в един и същи постинг, така че читателите трябва да преминат с мишката към пасващия за тях език.

Пробиването на езиковата бариера е от голямо значение за бизнеса на Facebook. Колкото повече потребители създават и четат съобщения в социалната мрежа, толкова повече време ще прекарват те там. А това, разбира се, е от критична важност за рекламодателите – основния източник на приходи за Facebook.

Повече технологични новини четете на Investor.bg.