Сегашното поколение е разсеяно, губи часове на ден, за да проверява неуместни имейли и досадни профили в социалните мрежи.
И тази "винаги да си на линия" култура, изострена от смартфоните, всъщност ни прави по-стресирани и по-малко продуктивни, според някои проучвания, цитирани от BBC.
"Приблизително около 40% от хората се събуждат и първото нещо, което правят е да си проверят електронната поща", коментира сър Кари Купър, професор във Великобритания и специалист по организационна психология.
"За други около 40% от хората - това е последното нещо, което правят през нощта", добавя той.
Докладът за Качеството на служебния живот от 2016 г. на британския "Чартърд мениджмънт инститют" установява, че тази мания да проверяваме имейлите извън работно време пречи на повечето от нас да се откъснат от служебните проблеми.
А това увеличава нивото ни на стрес.
Интелигентен начин на работа
"По-просветлените" фирми сами помагат на служителите си. През 2012 г. Voklswagen започна да изключва достъпа на служителите си до електронната им поща, когато не са на работа.
Daimler позволява имейлите на служителите, които са в почивка, да бъдат изтривани.
Според новото трудово законодателство, прието преди няколко седмици във Франция, насърчава всички работодатели да предприемат подобни мерки.
Главният мениджър по прогностиката в британското подразделение на Microsoft Дейв Коплин вярва, че технологии, основани на изкуствен интелект, могат да блокират важни и интересни съобщения, т.нар. "alerts", когато сме натоварени, изчаквайки да се поосвободим, за да ни ги доставят.
"Идеята е да се разработят инструменти, които да ни помагат да се ориентираме сред потопа от информация", казва той.
Други фирми експериментират с обмен на съобщения в стил социални медии, например чатове, в опит да се избегнат тиранията на имейлите.
Самопомощ
Някои технологични фирми смятат, че с мониторинга на поведението на персоналния компютър, правим и първата стъпка към възстановяването на баланса между работата и личния ни живот.
Роби Макдонъл от Нашвил, Тенеси, основал технологичната фирма RescueTime, защото бил разочарован от това, че е загубил всякаква представа къде отива времето му.
"Тези спешни съобщения "alerts" са специално проектирани да грабват вниманието ти и да ангажират онези части от мозъка ти, които казват: "Трябва да реагирам на това точно сега", казва той. Макдонъл разработил програма, която следи колко време използвате дадено приложение и дава възможност да се блокират някои програми за определено време.
По същият начин китаецът Дажия Чжу пък създал приложението StayFocused, за да накара себе си и потребителите да признаят каква част от работното време отдават на служебни задачи, в сравнение със сърфирането в интернет или безцелното ровене в социалните мрежи.
"Започнах да пиша приложението, за да преодолея навика да си губя времето", споделя той. И ако работата в големият офис ви разсейва, може да опитате приложението ChatterBlocker, което неутрализира множеството шумове в помещението.
Как да намалим стреса?
Google, Bing и иморските пехотинци неотдавна въведоха уроци по медитация на работното място. Изследване на застрахователната компания Aetna е показало, че само час вглъбяване седмично понижава нивата на стрес в служителите ѝ с 1/3 и намалява годишните им разходи за здравеопазване с 2000 долара.
А устройството-виновник за "постоянните онлайн" проблемите - смартфонът, може ефективно да бъде използван в провеждането на тези курсове, казва Майкъл Актън Смит, който е съавтор на приложението Сalm.com.
Той е създателят и на играта за деца Moshi Monsters. Твърди, че 7-дневният му курс по медитация, създаден съвместно с инструкторката Тамара Левит от Сан Франсиско, вече има 5 млн. потребители
Смит се надява, че ще използваме смартфоните си, чакайки на опашка или в обществения транспорт, за да упражняваме техники на дишане и на концентрация, вместо да потънем в имейлите си или в социалните мрежи.
А може би просто трябва да се научим да изключваме проклетите устройства и да ги държим на разстояние.