Amazon пусна британска версия на своята услуга за доставка на храни AmazonFresh днес. Това е дълго планиран ход от онлайн търговеца на дребно, който има за цел да навлезе на британския пазар на хранителни продукти, предава Ройтерс.
Великобритания разполага с един от най-развитите онлайн пазари, като четирите големи супермаркета Tesco, Sainsbury’s, Asda на Wal-Mart и Morrisons се конкурират със специализираната в доставките фирма Ocado.
Очаква се пазарът да нарасне почти двойно до 17,2 млрд. паунда (25 млрд. долара) до 2020 г., сочи прогноза на IGD.
По думите на вицепрезидента на AmazonFresh Аджей Каван компанията пуска услугата в ограничен район и планира да я подобрява с времето.
AmazonFresh първоначално ще стартира с пълната си услуга на конкурентни цени само в някои части на Централен и Източен Лондон. Компанията обяви, че ще използва малки и средни по големина външни доставчици.
През последните години британският пазар на хранителни стоки беше разтърсен от промяна в навиците на пазаруване, възхода на германските дискаунтъри като Aldi и Lidl, както и от ценова война. Част от анализаторите виждат AmazonFresh като потенциално предизвикателство за цялата индустрия оттук насетне.
Amazon стартира доставките на прясна храна в Сиатъл още през 2007 г. и оттогава се насочи към няколко други места в САЩ. Въпреки това компанията все още не успява да намери най-добрия ценови модел на услугата си.