През последното десетилетие интернет измести печатните медии, превръщайки се във втория най-важен канал за реклама след телевизията, пише Statista. Възходът на дигиталната реклама се отразява и в годишната класация на най-големите медийни компании в света, изготвена от Zenith Optimedia.
Петте дигитални компании в топ 30 на класацията са Google, Facebook, Baidu, Yahoo и Microsoft. Те представляват 65% от глобалния онлайн рекламен пазар, като в момента формират и над една трета от всички приходи, генерирани от най-големите 30 собственици на медии в света. Класацията включва всички приходи от бизнес, който подкрепя рекламирането, включително нерекламни приходи, например разпространение.
Както показва графиката, Google задминава всяка друга компания в света от гледна точка на медийни приходи, и то с много. Компанията генерира десетки милиарди долари всяка година от продажбата на реклама в популярните си онлайн услуги, най-вече в търсачката си Google Search.
На второ място в класацията, с приходи над два пъти по-малки от тези на Google, е Walt Disney, а на трето - американската мултимедийна компания Comcast. Следващата дигитална компания в ранглистата след Google е едва на пето място - Facebook. Приходите ѝ обаче са над 5 пъти по-малки от тези на лидера - едва 11,5 млрд. долара.
Още технологични новини четете Investor.bg