Една от значимите новини на вчерашната I/O конференция на Google в Калифорния е че компанията ще пусне нов виртуален асистент по-късно тази година, който се казва Google Home. Марио Кероз, продуктов вицепрезидент в Google, представи новия асистент, който ще може да пуска музика от радио станции или плейлистове на своя собственик, използвайки облачни услуги. Свързването му с няколко устройства едновременно ще му дава възможност да пуска различно съдържание на различни спийкъри или екрани, подчерта Кероз.
Беше време този продукт най-сетне да види бял свят, имайки предвид че повечето онлайн издания бяха писали за такъв "таен" проект на Google. По-рано този месец ReCode писа, че Google ще пусне продукт, който да конкурира виртуалния асистент Amazon Echo, а в началото на тази седмица New York Times съобщи даже позна и името Google Home, който ще може да се поръчва от есента. Пускането на този асистент от страна на Google си е негласно признание към Amazon, който беше пионер на този пазар със своите виртуални и гласови асистенти. Първият продукт беше Amazon Echo, който се свързваше чрез Bluetooth с различни устройства и с цената си от 200 долара стана лесно достъпен за американския пазар. Естествено, Alexa - гласът зад Echo, не знае отговорите на всички въпроси, които хората могат да питат. Първоначално пазарите не смятаха, че този продукт има шансове, защото прилича на стар микрофон и няма екран, както всички нови джаджи. Днес всички говорят за Echo и Alexa, като дори финансови анализатори вече правят прогнози какъв пазар може да завземе. [related_articles]
Мастодонтът Amazon видя потенциала по рано и пусна още няколко продукта - Amazon Tap за 130 долара и Echo Dot за 90 долара, за да може да покрие почти всички потребители с различни финансови възможности. Официално признание за усилията на Amazon да развие този пазар дойде от изпълнителният директор на Google - Сундар Пичай, който преди да покани Кероз на сцената да говори за Google Home каза "Благодарности на екипа на Amazon, който създаде вълнението на този пазар". Това може би е един от новите продукти, за които Google има най-голям потенциал да развие и да спечели пазарен дял. Може би се е изчаквало, за да се види до къде ще стигне Echo и как да го конкурират най-добре. Интернет компанията вече си има свой гласов асистент - Google Now, който широко се използва и има опита в работата с асистенти, за да осигури един продукт на нивото на Amazon, а дори и по-добър.