Ако искате да защитите личните си данни в интернет, не използвайте нововъведените емотикони на Facebook. Такъв съвет даде белгийската полиция на гражданите.
С кликване върху емотиконите се превръщате в отворена книга за Facebook и техните търговски партньори, предупреждава полицията на сайта си.
Отделът за защита на данните пише, че: "Facebook гледа на нас като на пазарен продукт" и като му даваме шанс да разбере истинските ни емоции, му позволяваме по-добре да ни продава стоки, от чиито реклами се издържа.
Освен мрежа за споделяне Facebook е и маркетинг шампион, предупреждава полицията. Той вече има възможност да измерва реакциите към публикациите на приятели или страници, които следваме. Сега емотиконите ще разширят възможностите му да проверява ефективността на рекламите, които се намират на личния профил и да бъдат те настроени по-прецизно така, че да генерират повече покупки.
Ако сме в добро настроение, значи сме по-разположени да бъдем повлияни от рекламите и от платените съобщения във фийда. Въз основа на такива данни компанията на Марк Цукербърг убеждава бизнеса да харчи повече пари за реклама в такива моменти, добавя белгийската полиция.
"Така че, ако искате да защитите личните си данни, не кликвайте върху допълнителните бутони".
Това не е първият път, в който полиция разпространява предупреждения, свързани с Facebook. По-рано тя алармира белгийците да не качват снимки на децата си в социалните мрежи и да не се използват спортни приложения като Strava, тъй като те могат да насочат крадците към скъпи велосипеди например.
Facebook пусна новите емотикони през февруари, след като преди това ги тества в Ирландия и Испания. Те бяха отговорът на компанията на желанието на клиентите ѝ да изразяват и недоволство и несъгласие, освен прочутия бутон "Харесвам".
Вместо бутон "Не харесвам", за който се смяташе, че ще засили обществената конфронтация, Facebook предложи шест малки пиктограми, изразяващи "обичам", "изненада", "тъга", "гняв", "смях" и "изумление".