Американската марка Apple се оценява на 154,1 млрд. долара, което е с 87% повече от втората в списъка Google, която се оценява на 82,5 млрд. долара, сочи актуализираната класация на списание Forbes.
Топ 5 формират марките Microsoft (75,2 млрд. долара), Coca-Cola (58,5 млрд. долара) и Facebook (52,6 млрд. долара).
Социалната мрежа обаче се нарежда начело в друга категория - най-бързо поскъпваща марка, като регистрира ръст от 44%, превръщайки се в лидер в това отношение за втора поредна година. Активните потребители на мрежата достигнаха 1,65 млрд. души в световен мащаб. Средно всеки от тях прекарва по 50 минути във Facebook или друга част от бизнеса на Марк Зукърбърг - Instagram.
В първата десетка попадат и японският автомобилен концерн Toyota, чийто бранд се оценява на 42,1 млрд. долара, американският конгломерат Disney с 39,5 млрд. долара и веригата за бързо хранене McDonald's с около 39 млрд. долара.
Samsung заема 11-то място в списъка от 100 позиции, като стойността на марката е 36,1 милиарда долара.
Изданието отбелязва, че последната продукция на прозводителя на електроника не се отличава особено от продукцията на конкурента Apple при устройствата. На iPhone, въпреки по-високата цена, се падат почти половината от продадените смартфони в САЩ.
Forbes започна да изготвя класацията през 2010 г.