Как Facebook ни зарибява?

Повечето американци прекарват по два пълни работни дни в социалната мрежа

10.04.2016 | 09:48 Редактор:
Как Facebook ни зарибява?
Как Facebook ни зарибява?

Facebook задминава дори най-оптимистичните прогнози за това колко голяма може да стане 12-годишната компания един ден. Днес водещата социална мрежа има 1,6 млрд. посетители, като половината от тях влизат във Facebook всеки ден. Facebook е привлякъл и ангажирал толкова много потребители с функции, които са толкова пристрастяващи и обвързани с живота им, че хората не спират да се връщат за още от ежедневната си "доза", коментира Economist.

Като се вземат предвид и останалите приложения, които Facebook притежава, например WhatsApp, Instagram и Facebook Messenger, американците прекарват 30% от времето си в интернет в услуги на Facebook. За сравнение, те прекарват 11% в Google и Youtube.

Обемът на данните, които събира Facebook за потребителите, му помага да стане втората най-голяма рекламна компания в света при мобилните утройства. Миналата година тя заяви, че от 70-те млрд. долара, които хората са изхарчили за мобилни реклами в света, 19% отиват за Facebook. За сравнение, Twitter е получил само 2,5% от тази сума. Предимството на данните на Facebook сериозно ще затрудни конкурентите, които искат да заемат позицията му, повишила пазарната капитализация на компанията до 325 млрд. долара днес.

Някои може би смятат, че хората прекарват твърде много време в социалната мрежа. Според едно изследване повечето американци прекарват по общо два пълни работни дни на месец във Facebook. Дали е възможно в бъдеще това време да стане още повече? Марк Зукърбърг се надява на това.

Тази седмица се очаква Facebook да обяви планове да превърне една от услугите си за съобщения - Messenger, в портал, с който хората могат да изпълняват задачи, например да поръчват таксите и да комуникират с различни фирми. Зукърбърг се надява, че Facebook ще се превърне в дори по-голяма част от мобилната екосистема в бъдеще. А да бъде полезен, освен пристрастяващ, може да означава още приятели за Facebook.

Повече технологични новини четете на Investor.bg