Facebook разшири своята функция за излъчване на видео на живо - Facebook Live, като я направи видима в самото приложение и пусна други инструменти, които да улеснят потребителите в търсенето и коментирането в реално време, предава Ройтерс.
Ходът е най-голямото предизвикателство, което Facebook до момента е отправяла към онлайн конкурентите си, в това число към услугата за видео стрийминг Periscope на Twitter, видео услугата на Snapchat и YouTube на Alphabet. Новата функция може да е потенциална заплаха и за традиционната телевизия.
Видеото на живо се превръща в силно конкурентен елемент от платформите на социалните мрежи, а компаниите се състезават предимно в стрийминга на големи спортни събития, ексклузивни видео предавания на ключови събития като наградите "Оскар" и "Грами".
От своя страна рекламодателите са силно привлечени от видеото, тъй като то достига до по-младата аудитория.
Facebook Live, която предлага стрийминг на видео в реално време, беше пусната през миналата година, но на определени пазари.
В сряда компанията добави функции към нея, включително карта на видео стриймовете по целия свят, разшири търсенето и филтрите, които наподобяват тези на други платформи. Функцията е налична вече и в България, но ще бъде въведена поетапно. Видеата могат да бъдат превърнати в черно-бели кадри, като тези в Instagram например, а скоро потребителите ще имат възможност да добавят и стикери.
Ръководителят на продукта Крис Кокс беше домакин на видео сесия, излъчвана на живо в сряда, която имаше за цел да рекламира продукта. Той заяви, че Facebook се надявa услугата да бъде използвана за всичко - от заснемането на важни семейни моменти, като първите стъпки на децата, до предаването на извънредни новини.
Повече новини четете на Investor.bg