fallback

General Motors инвестира в коли без шофьори

Автомобилният гигант продължава да следва посоката си на развитие на електромобили и автономни коли

14.03.2016 | 15:57 Автор: Луиза Божинова

Производителят на коли General Motors съобщи, че ще придобие малката стартираща компания Cruise Automation, занимаваща се с автономна технология за превозни средства, която изземва много от функциите на шофьорите, предаде Reuters, цитирана от Dnes.bg.

Cruise има около 40 души персонал, но явно General Motors вижда много потенциал в нея. Стартъп компанията започна да търси инвеститори, а автомобилният производител реши доста бързо да я купи. Официално обявена цена няма, но Fortune в лицето на Дан Примeк и Кърстен Коросек съобщи, че става дума за около 1 млрд. долара в брой и пакет акции, което е 10 пъти повече от сегашната стойност на Cruise. Технологичният сайт Re/code също потвърди тази цена.

Cruise Automation бе стартирана през 2013 г. в Сан Франциско и до сега е събрала 20 млн. долара от различни инвеститори. Според интервю на основателя на стартъпа, Кайл Воут, General Motors споделя тяхната визия за внедряване на автономни превозни средства на световно ниво. Той също споделя, че 40-те души персонал на Cruise ще останат в Сан Франциско, но ще бъде разширен с много повече хора.

Воут вече има опит в придобиването на малки компании, като най-запомнящият се е чрез сайта за видеострийминг Twitch, който беше продаден през 2014 г. на Amazon за 970 млн. долара.

Закупуването на Cruise е част от поредицата инвестиции, които General Motors направи за последната година в посока развитие на своите електромобили и автономни коли. Най-големият производител на коли в Щатите също плати през януари 500 млн. долара за Lyft , която е основният конкурент на услугата за споделени пътувания Uber, макар и доста по-назад. Към серията покупки добави и Sidecar за около 30 млн. долара, която предлага подобни на Uber и Lyft услуги, но не успя да се справи с конкуренцията и реши да прекрати дейността си.

Всички тези инициативи са едно негласно признаване на огромната конкуренция, която Uber носи. General Motors създаде тази година същата услуга Maven, като за нея ще ползва екипа на Sidecar и част от технологията на Lyft, в чийто Борд на директорите влезе и президентът на General Motors Даниел Аман.

Мащабната идея и на Даниел Аман, и на изпълнителния директор на General Motors Мери Бара е да развиват Maven като услуга за споделени пътувания, но с автономни коли и електромобили. Аман смята, че технологията на Cruise е идеална за тази цел, тъй като производителят търси "фундаментална промяна в бъдещето на придвижването", а Cruise гледа точно в тази посока.

Основният продукт на Cruise към момента е Cruise RP-1 - технология, чието интегриране струва 10 000 долара и отнема няколко часа. Тя предоставя автопилот на колите за каране по магистрали, но за сега е съвместима само с моделите Audi A4 и S4 - нещо, което ще се промени много бързо според Воут.

fallback
Още от Техно
fallback