Купиха играта Candy Crush за 5,9 млрд. долара
Така Activision Blizzard става най-голямата мрежа за игри с над 500 млн. потребители
24.02.2016 | 12:08
Автор: Василия Пейчева
Activision Blizzard обяви, че вече сделката за придобиването на King Digital за 5,9 млрд. долара е приключила. Чрез тази сделка Blizzard става най-голямата мрежа за игри с над 500 млн. потребители. King е известна най-вече със своите игри за социални мрежи и мобилни устройства като Candy Crush, а лидерските игри на Blizzard са World of Warcraft и Call of Duty.
Още по темата
Blizzard смята, че сделката ще повиши нейните приходи за 2016 г. до 6,25 млн. долара. Намерението за закупуването на King беше обявено през ноември миналата година и представлява едно от най-успешните придобивания на европейска стартираща компания, чието седалище е в Лондон.
Главният изпълнителен директор на Blizzard, Боби Котик, съобщи, че основателите на King, както и нейните служители се присъединяват към тях. По-малката компания ще продължи да се управлява от Рикардо Закони, сегашния изпълнителен директор.
Още преди 10 години, когато игрите във Facebook бележеха бум, двете компании, които взеха вниманието на потребителите, бяха Zynga със своята Farmville и King със своята Candy Crush, а след това се появи и Angry Birds на Rovio. В един момент King реализираше толкова много покупки вътре в игрите си, че рекламата като начин за привличане на приходи просто беше спряна.
Проблемът на King дойде, когато реши да направи своето публично предлагане на акции през 2014 г. Обикновено при такава крачка една компания иска да даде знак към инвеститорите, че сегашните и продукти са изключително успешни и тепърва ще реализира ръст на приходите, но тогава изглеждаше, че Candy Crush вече беше стигнал своя бум.
Въпреки това, продажбата на акции тогава даде на King пазарна капитализация от 7 млрд. долара с цена на акция от 22,50 долара. Сегашната продажба на King оценява акциите на 18 долара за една, така че си е успех за нея. А и Candy Crush все още е в топ 10 на мобилните игри в Щатите.
От гледна точка на Blizzard това дава още един канал за приходи и то не с толкова тежки игри, каквито са World of Warcraft и Call of Duty. Те също реализират приходи от покупки вътре в игрите, така че този модел ще бъде продължен и от King.
Четете още новини в Dnes.bg
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК