fallback

МВР ще електронизира 34 услуги за ползване на гражданите и бизнеса

МВР прави крачка напред в прилагането на нови съвременни методи в полза на гражданите и бизнеса, отбеляза зам.-министър Георгиев

22.12.2015 | 16:53 Автор: Ирина Георгиева

МВР прави крачка напред в прилагането на нови съвременни методи в полза на гражданите и бизнеса. Това заяви зам.-министър Цвятко Георгиев след като приключи изпълнението на проекта "Внедряване на решение за предоставяне от МВР на електронни административни услуги, генериращи приходи от такси". 

Ще бъдат електронизирани 34 услуги за ползване на гражданите и бизнеса по следните направления: 3 - от компетентността на "Български документи за самоличност" ; 3 - на "Пътна полиция"; 23 – на "Контрол над общоопасните средства"; 1 - по линия на "Частна охранителна дейност"; 3 - на "Пожарна безопасност и защита на населението" и 1- от компетентността на Дирекция "Миграция".

"Реализирането на проекта е крачка напред за МВР в прилагането на нови съвременни методи в полза на гражданите и бизнеса. Осъществяването му подобрява дейността на ведомството и изцяло отговаря на общата посока, зададена от правителството, за внедряване на електронно управление." - отбеляза зам.-министър Георгиев.

На този етап с усилията на експерти от Дирекция "Комуникационни и информационни системи" са разработени нови платени типови електронни административни услуги. Разработен е и портал за осигуряване на достъп до типови електронни административни услуги на МВР, както и система за онлайн разплащане. В изпълнението на договора са ангажирани по компетентност и редица други структури в системата на вътрешното ведомство -  ГД "Пожарна безопасност и защита на населението" и ГД "Национална полиция", дирекциите "Миграция" и "Български документи за самоличност", СДВР, ОДМВР – София. 

Европейският проект, по който бенефициент е МВР, се финансира от ОП "Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд. Целта, заложена в проекта, бе подобряване на административното обслужване на гражданите и бизнеса чрез развитие на електронни административни услуги, предлагани от МВР.  Цялостното му изпълнение подпомага развитието на възможностите за предоставяне на електронни услуги от страна на МВР, доразвива идеите за създаване на предпоставки за прозрачност и ефективност на административната дейност на министерството чрез електронизирането на 34 услуги. 

fallback
Още от Техно
fallback