Подрастващите деца, които използват мобилни устройства може да имат проблеми с ключови технологични умения, пише BBC, позовавайки се на доклад на Австралия.
Австралийската образователна система отбелява "значителен спад" в IT грамотността сред учениците от 2011г. насам. Според доклада децата са се научили на много различни умения на таблетите и смартфоните за сметка на способности, необходими на работното място. Промените може да се дължат и на различните устройства, които хората започнаха да използват.
Слабо представяне
Докладът на австралийската национална програма за оценка обръща внимание върху технологичната грамотност на две групи деца - тези, които сега са напуснали основното си училище и тези, които са четвърта година в гимназията. В проучването се включват повече от 10 500 ученици. Сравняват се данните за компютърната грамотност от две проучвания - първото е направено през 2011г., а второто в края на 2014г.
Данните от 2014г. показва спад в компютърните знания на децата, спрямо тези от предишните години. По-малко умения се наблюдават за учениците и в двете различни възрастови групи.
Децата имат повече умения на мобилните устройства, отколкото на персоналните компютри и лаптопи. Те показват по-завидни възможности при използването на различни форми на online комуникация за сметка на други способности, свързани с учебната програма.