Apple пусна Android версия на своето музикално стрийминг приложение Apple Music. Услугата стартира юни 2015г. и се конкурира със Spotify и Google Play Music.
Версията за Android предлага почти същите функции като приложението за оперативната система iOS в това число и безплатен пробен период за новоприсъединилите се.
Целта на Apple може би е да привлече повече клиенти към екосистемата iOS, посочва един от анализаторите. По думите му обаче приложението Apple Music е посрещнато със смесени отзиви.
"При Apple въпросът винаги е бил дали става дума за бизнес с дигитална музика или за използването на музика за продажба на устройства." - обяснява Крис Кук, който е бизнес редактор за списание Complete Music Update.
"Съблазнените потребители на Android от системата iOS на Apple ще бъдат част от стратегия, но дали Apple Music е достатъчно добър опит? Коментарите за приложението за смесени дори и за iOS." - пита Кук.
През юли блогърът Джим Далримпъл описват софтуера като "кошмар", след като е загубил хиляди песни импортнати от CD-та.
Въпреки това през октомври от Apple съобщиха, че музикалният им софтуер е привлякъл 6,5 млн. разплащателни абоната след като те са завършили безплатния си пробен период. Не е ясно обаче точно колко от тези хора просто са забравили да откажат абонамента си след безплатния пробен период.
Rival Spotify съобщи има 15 милиона разплащателни членове, а от Google все още мълчат.
"Apple Music има голям профил в стрийминг пространство, въпреки че Google Play е от по-дълго време на пазара. Повечето хора слушат музика от YouTube, който предлага пълен списък с услугите на Google Play. Дори много от Android потребителите не знаят точно какво предлага." - уточнява Кук.
Кук коментира, че Spotify има предимство, защото е на разположение на широка гама от операционни системи и устройства.
Google се опитва да примами потребителите да използват Play Music като им предлага свободен достъп до безплатната версия на YouTube.
"Подозирам, че целта на Apple е да продава устройства с надеждата, че хората ще се развълнуват от музикалната услуга и ще поискат мобилните устройства на компанията." - допълва Кук.