fallback

Игрите се отплащат на двама тийнейджъри

Две бразилчета създават компания за милиони преди да са навършили 20 години

09.11.2015 | 17:12 Автор: Ирина Георгиева

Много родители гледат как децата им са като залепени за игровите конзоли и компютърните екрани и се притесняват за бъдещеto им. Майките на Енрико Дубруграс (Henrique Dubrugras) и Педро Франчеси (Pedro Franceschi) вече не са разтревожени, пише BBC.

Двамата бразилски тийнейджъра прекарвали около една трета от деня си пред компютърните екрани, но това се увенчало с успех. И докато има изобилие от интернет предприемачи, които започват кариерата си млади, то тяхната история се откроява.

Енрико и Педро в момента са на 19 години и вече имат успешен проект, а именно Pagar.me, в който работят 30 души и има годишен оборот милиони долари. Те дори имат и стипендии от Станфордския университет. 

Когато Енрике е бил само на 12 години, той е бил голям фен на корейската online игра Ragnarok. Родителите му обаче отказали да платят за допълнителното функции на играта и той започнал да ги програмира сам за себе си.

"Направих мои собствени сървъри, така че да не трябва да плащам за оригиналната версия." - поясни Енрике.

В последствие той е започнал да работи върху това как да направи истински пари в играта чрез допълнителното умения, които има. Отначало родителите му били шокирани от това, че той може да бъде въвлечен в online хазарт.

Съоснователят Педро Франчеси започва дори по-млад, бърникайки софтуер от девет годишен.

"Двамата започнахме да програмираме компютри по начина, по който." - обясняват момчетата.

Педро искал да използва персоналния асистент на Apple Siri, но той говорил само английски. На 15 годишна възраст момчето успява да направи, така че Siri да говори португалски.

В крайна сметка, когато двамата тийнейджъри били на 16 и 17 години те се срещнали в Twitter. За разлика от типичния тийнейджърски чат за музика и футбол, първият им разговор бил дебат за приноса на различното редактиране на софтуер за програмиране. Скоро те разбират, че амбициите и мечтите им са по-скоро сходни, отколкото различни.

"Тогава започна приятелството ни. Педро започна да използва моят софтуер за редактиране. Аз спечелих спора и добих нов партньор." - обяснява Енрико.

Първоначално партньорството на момчетата било само online, защото са се намирали на 400 км един от друг - Енрико живеел в Сао Пауло, а Педро в Рио де Жанейро.

Междувременно момчетата се интересували от същите проблеми като техните връстници.

"Какво ще стане, ако поканя момиче от класа ми да излезем на среща и тя каже не? Ще бъде ли странно, ако я виждам всеки ден след това?" - казва Енрико за вечните дилеми.

Тогава Енрико разбрал, че мъжете и жените (или тогава момчетата и момичетата) използват приложенията по различен начин: докато жение са по-претенциозни, мъжете искат да кликат само върху списъка с женските контакти и следователно са по-селективни.

Приложението AskMeOut е успех, но Енрико иска и по-добра система за заплащане към него.

Тук се намесва и Педро - тогава започва да се развива Pagar.me. Платформата поема плащания на стойност милиони на година, спечелила е редица награди и е привлякла около 1 милион реални външни инвестиции.

Най-общо казано платформата осигурява лесен и евтин начин за потребителите да плащат за стоки online, комбинирайки най-ниската цена от услуги от трета страна като PayPal, плащайки директно в сайта на доставчика без да се влиза в друга система.

"Хората не вярваха, че можем да създадем иновативен продукт." - обяснява Енрике.

Той признава, че това е нямало да бъде възможно без привличането на подходящия персонал, както подкрепата на ментори и семейство.

В екипа на платформата има хора на възраст от 16 до 45 годишна възраст.

"Вярваме, че добрите лидери са тези, които постигат своите цели, заедно с екипа си. Не става въпрос за пол, квалификации или възраст." - казва Енрике.

Въпреки мащабите на успеха им, Енрике не смята, че те са много по-различна от другите на тяхната възраст.

"Всъщност, ние все още сме тийнейджъри. Бихме искали да играем видеоигри и да излизаме с приятели. Мисля, че все по-често хората ще започват да преследват мечтите си в ранна възраст." - допълва Енрике.

fallback
Още от Техно
fallback