Благодарение на мобилната реклама американската социална мрежа Facebook надхвърли очакванията в третото тримесечие с ръст на нетната печалба от 11% до 891 млн долара и над 1,5 млрд потребители, показват резултатите, публикувани в сряда, 4 ноември 2015.
Печалбата на компанията се увеличи, въпреки ръста на разходите за Messenger, WhatsApp и Occulus.
Facebook Inc. постигна 50% по-високи приходи от реклама от всеки американски потребител отколкото преди година, показват слайдовете, публикувани от компанията на сайта й.
За сравнение: 3,33 долара за Европа и 1,36 долара за Азия рекламни приходи на потребител.
Най-популярен в Азия
В момента Facebook има 217 млн потребители в САЩ месечно, 77% от които използват услугата всеки ден.
Най-много потребители има мрежата в Азия - 522 млн, а в Европа - 315 млн.
Видеореклама
В момента рекламният бизнес на Facebook генерира по 9,86 долара на потребител в САЩ. Това е рязък ръст от 6,64 долара среден приход от потребител в САЩ по същото време миналата година.
Резултатът бе постигнат благодарение на видеорекламата-новите автоматично стартиращи видеа. Приложението на Facebook за споделяне на снимки, Instagram също се включи в рекламните услуги през последната година.
Мобайл
Facebook продължава да увеличава обхвата си в мобайл до 89.68%, постигайки 1,55 месечни активни потребители към 30 септември, ръст от 14% в сравнение с година по-рано.
От тях 1,39 млрд души използват мобилни устройства за влизане в глобалната мрежа, показват данните на сайта на компанията.