fallback

VW отрича обвиненията в манипулация на големи двигатели

ЕРА посочи и дизеловите V6-3-литрови двигатели

03.11.2015 | 07:47

Новото американско обвинение, че VW е опитвал да манипулира резултатите на повече модели автомобили бе отречено от германския производител, съобщава Дойче веле.

Volkswagen незабавно пусна опровержение в понеделник, след като американският регулатор съобщи, че колите на компанията с по-големи дизелови двигатели също са били снабдени със софтуер, целящ да промени тестовете за замърсяване в САЩ.

Обвиненията в манипулация засягат вече и 2014 Touareg, 2015 Porsche Cayenne, 2016 и Audi A6 Quattro, A7 Quattro и A8 Q5.

"Volkswagen подчертава, че никаква програма не е била инсталирана на нейните дизелови V6-3-литрови двигатели", която би могла "неправилно да промени" резултатите на тестовете за вредни емисии, съобщава компанията в изявление, разпространено в понеделник.

На 2 ноември американската Агенция за защита на околната среда /EPA/ каза, че германският производител е извършил още нарушения.

"Когато автомобилът е на тест, работи в режим на ниски емисии на азотен оксид", съобщи ЕРА след тестове. "В този режим автомобилът е в стандартите. Точно една секунда след приключване на първоначалните фази на стандартната тестова процедура, автомобилът незабавно променя оперативните си параметри, което увеличава емисиите и показва на програмата, че преминава към "нормален режим", при който емисиите се увеличават до девет пъти стандартите на ЕРА, според колата и типа условия на шофиране".

 

Още по темата

Скандалът, наречен "Дизелгейт" разтърси най-големия производител на автомобили в Европа и доведе до оставката на неговия главен изпълнителен директор Мартин Уинтъркорн. VW задели 6,7 млрд евро в третото тримесечие за ремонти и вече призна, че това няма да е достатъчно. Според Закона за чистотата на въздуха в САЩ Volkswagen може да плати глоби до 18 млрд долара според максималните глоби на кола и е изправен пред нови разходи по дела в САЩ и Европа.

 

През октомври директорът на компанията каза пред американския Конгрес, че манипулирането на емисиите е било осъществено от няколко инженери в Германия без официалното решение на VW. Майкъл Хорн, главен изпълнителен директор на Volkswagen за Америка  каза, че повечето коли имат нужда от нещо повече от ъпдейт на софтуера, за да приложат американските стандарти. Volkswagen иска да добави и хардуер като подобрени катализатори, каза той. Компанията ще компенсира клиентите, каза още Хорн.

fallback
Още от Техно
fallback