fallback

Apple за трети път оглави класация за най-любими марки в света

Оценката на бранда на технологичната компания се повишава с 43% за година

05.10.2015 | 15:22 Автор: Мариета Иванова

Американската компания Apple за трета поредна година оглави класацията в списъка на най-любимите световни марки. Ежегодната класация се изготвя от международната консултантска група Interbrand, предава ТАСС. Само за година оценката на бранда Apple се е повишила с 43% до 170 млрд. долара, отбелязва още информационната агенция.

На второто място се нарежда технологичната компания и лидер сред онлайн търсачките Google, чиято оценка на бранда за година се подобрила с 12% и достига 120 млрд. долара.

На трето място в класацията попада американската компания за производство на безалкохолни напитки Coca-Cola Co. Марката се оценява на 78 млрд. долара или отписва 4% спрямо година по-рано, според изготвящите класацията.

В топ 10 на най-любимите марки в световен мащаб влизат още:

  • Microsoft
  • IBM
  • Toyota Motor Corp
  • Samsung
  • McDonald’s
  • Amazon.

Методиката за оценка на бранда е базирана на сумиране на финансовите резултати на компания, постигнати от продажба на стоки или услуги; наред с ролята на бранда в процеса на вземане на решение за покупка от потребителите, както и  с приноса на бранда за бъдещите печалби на компанията.

 

fallback
Още от Техно
fallback