Американската компания Apple за трета поредна година оглави класацията в списъка на най-любимите световни марки. Ежегодната класация се изготвя от международната консултантска група Interbrand, предава ТАСС. Само за година оценката на бранда Apple се е повишила с 43% до 170 млрд. долара, отбелязва още информационната агенция.
На второто място се нарежда технологичната компания и лидер сред онлайн търсачките Google, чиято оценка на бранда за година се подобрила с 12% и достига 120 млрд. долара.
На трето място в класацията попада американската компания за производство на безалкохолни напитки Coca-Cola Co. Марката се оценява на 78 млрд. долара или отписва 4% спрямо година по-рано, според изготвящите класацията.
В топ 10 на най-любимите марки в световен мащаб влизат още:
Методиката за оценка на бранда е базирана на сумиране на финансовите резултати на компания, постигнати от продажба на стоки или услуги; наред с ролята на бранда в процеса на вземане на решение за покупка от потребителите, както и с приноса на бранда за бъдещите печалби на компанията.