Търговец на облекло от Хонконг прави революция в пазаруването. Основателят и главен изпълнителен директор на Grana, Люк Грана разговаря за предизвикателствата на електронната търговия и своя моден бранд и неговата офлайн стратегия с Ришаат Саламат от студиото на Bloomberg в Хонконг в предаването "Trending Business"
Grana е нов моден бранд за е-търговия от Хонконг. Имаме три цели - първата е да намерим най-добрите материали на света. Японски деним, първокласни Т-шъртс, ирландски ленени ризи, френски поплинени ризи. Втората цел е добрата кройка. И третата - невероятни цени.
Съкратили сме всички посредници и работим директно с най-добрите текстилни фабрики.
Работим със заводи и шивашки компании от цял свят. Получаваме всичко в Хонконг, където имаме складове. От тук ръководим Grana.com и продаваме директно на клиентите си.
Продажбите вървят много добре.
Имаме няколко магазина по света, откъдето може да вземе покупката. И разбрахме, че вървят много добре..
Отворихме първата "пробна" в Азия. Това е реален магазин, в който пробвате дрехите. Различен е от обикновен магазин. Клиентът идва, намира дрехата и цената, която му харесва, пробва, може да усети материята, което е много важно в нашия бизнес. После вместо да си занесе дрехата на касата, да плати и да я купи, отива в един от нашите 6 imax и прави поръчка с екипа на шоурума.
После поръчката се получава в склада ни в Хонконг. Там я опаковаме..
Като получим поръчката, изпращаме я директно до пробната или до клиента. Така основното ни предимство е единен склад, общ инвентар, а не складове по цял свят в различни страни.
Вие започвате от Хонконг, но ще отворите в Сидни и други градове, нали?
Да, търсим магазини в Сидни, САЩ и Европа.
Казахте, че това е магазин, от който можеш да си вземеш поръчката.
Магазинът тук е по-скоро магазин, в който има стока. Това е постоянна локация, но се управлява много различно в сравнение с традиционните магазини за дрехи.
Разбрахме, че пазарът на облекла е много голям, 1,7 трлн долара годишно. В момента онлайн продажбите са 5% от него. Прогнозата е ръст от 30% до 2030. Виждаме голяма промяна от офлайн към онлайн продажбите. Забелязваме, че много клинети харесват идеята да купуват онлайн. За нас обаче е важно да имаме офлайн присъствие, за да могат клиентите да пипнат материята.
Обикновено е точно обратното. Хората купуват с клик. Да говорим за финансирането. Набрали сте значителна сума - 2,5-3 млн долара.
Да, набрахме 2,5 млн долара. В момента продължаваме да набираме финансиране, за да се развием.
Насочили сме се към четири ключови пазара - Хонконг, Сингапур, САЩ и Австралия. Но доставяме до 15 пазара, директно от Хонконг. Мисля, че голямото ни предимство да сме в Хонконг е това, че градът е най-големият хъб за въздушно карго на света. Това ни позволява да работим директно с логистични партньори и да получаваме чудесни цени.
Като нов онлайн моден бранд, можем много бързо да се разгърнем и да доставяме до много страни.
Продажбите растат. Всеки месец отбелязваме 100% ръст, което е невероятно. Отварянето на нашата пробна ще се отрази още по-добре. В момента нямаме печалба. Сега набираме капитал, за да растем. Конкурираме се с останалите и имаме визията Grana да стане един от големите онлайн брандове на света. Важно е да имаме дългосрочна визия и да растем всеки месец.