Samsung представи новия смартчасовник с кръгъл дисплей Gear S2, съобщава Bloomberg. С този ход компанията цели да спечели позиции на пазара за „умни” устройства за носене, който е доминиран от Apple. През второто тримесечие на 2015 г. Apple продаде 3,6 милиона смартчасовника и бързо се превърна в лидер на пазара.
Новият модел на Samsung се предлага в 2 варианта и работи с операционната система Tizen. Със смартчасовника ще могат да се правят мобилни плащания и дистанционно да се контролират домашни устройства. Освен това Gear S2 ще показва известия за входящи имейли, новини и определени дати и ще дава възможност за изпращане на текстови съобщения.
Samsung преминава през труден период особено при смартфоните, където изгуби позиции и при устройствата от висок клас, и при тези от нисък. И в двата сегмента не липсва конкуренция от страна на Apple и по-евтините модели, предлагани от производители от Китай като Xiaomi, Lenovo и Huawei. Печалбата на Samsung бележи спад вече 5 поредни тримесечия и сега компанията се надява, че някои от новите ѝ предложения ще направят разликата. Само от началото на годината акциите ѝ поевтиняха с над 18%. От април насам пазарната капитализация на Samsung намаля с 44 милиарда долара.