Facebook с пазарна капитализация от 250 милиарда долара

Коментар на Жулиет Сали за телевизия Bloomberg от Хонконг

14.07.2015 | 16:51 Редактор: Георги Стоянов
Facebook с пазарна капитализация от 250 милиарда долара

След като акциите им бяха пуснати на борсата, те първоначално се сринаха, но след това започнаха да поскъпват постепенно и постоянно. И изглежда, че инвеститорите са влюбени в тези акции.

Жулиет Сали: Абсолютно. Facebook имат един голям ‘лайк’ от инвеститорите, защото видяхме, как акциите им достигнаха тези рекордни нива.

Още по темата

Вчера те поскъпнаха над 90 долара за акция. Това се случва само месец, след като Facebook успя да измести Wall Mart от класацията на 10-те най-големи компании като пазарна капитализация.

Много анализатори и инвеститори разбраха, че тази компания има достатъчно потенциал след доста големия първоначален спад.

След първичното публично предлагане, за първите 4 месеца на търговия акциите на компанията изгубиха половината от стойността си.

От тогава обаче, за 3 години, акциите на Facebook са нараснали с 219%. От началото на годината те са спечелили 35% и определено много инвеститори залагат на тези акции, осъзнавайки, че те имат потенциал.

Ще повторя отново. Това е рекорд - компанията достиган пазарна капитализация от 250 милиарда долара.

За да поставя това в контекст – на Wall Mart и Procter & Gamble им отне десетилетия, за да достигнат това ниво.

И разбира се, сега Facebook е в класацията на 10-те най-големи компании като пазарна капитализация.

Трудно е да стигнете до там, но вероятно е дори още по-трудно да задържите тази позиция. Какво трябва да направят. Преди година и половина все още не бяха доникъде с мобилните си приложения, а сега това е основният им приоритет.

Жулиет Сали: Абсолютно. Както и рекламите особено при мобилните приложения. Те имат наистина добър алгоритъм, така че ако търсите нещо в Google, рекламите ще се появят в съответствие с това, което сте търсили.

Това изключително много се харесва на рекламодателите - на всеки потребител се показват  реклами, подбрани специално за него.

Също така обаче те генерират и доста от продажбите си от реклама. Всъщност продажбите им са нараснали с 46% през тримесечието до 3,32 милиарда долара.

Доста над това, което анализаторите очакваха. Така че акциите на компанията продължават да изненадват приятно пазарите.

Също така всички тези придобивания. Те купиха Whatsapp – интернет система за обмяна на съобщения.

И причината, заради която купиха Whatsapp беше, че те искат да сложат ръка на целия пазар.

Също така Instagram, както и други приложения, които потребителите използват – например сайтове за запознанства.

За да влезете в тях първо трябва да влезете във Facebook, така че всички трябва да имат регистрация във Facebook, ако искат да използват някое от тези приложения.

И именно това прави компанията доходоносна в дългосрочен план.