Ивон Ман, Bloomberg: Зелено е, хлъзгаво и изглежда като блато, но една японска компания твърди, че това може да е горивото на бъдещето.
Мицуро Изумо, президент Euglena: Високопродуктивно е. Други зеленчуци имат много сложна тъкан, но еуглената е едноклетъчна и репродуктивният процес е много по-бърз от този на други растения и водорасли. Затова смятаме, че биогоривото от еуглена е най-логичното нещо.
Ивон Ман, Bloomberg: Инвеститорите харесват идеята и акциите на „Еуглина“ се покачиха с близо 2500% след листването й през 2012. Компанията винаги търси нови възможности за разширяване.
Сейя Такеда, изследовател, Euglena: Силата ни е в това, че вече имаме култивационната технология за масово производство на еуглени. Тестваме различни методи за култивиране и скоростта расте. Идеята, че самолетите могат да летят с гориво от еуглена все още е в сферата на мечтите.
Ивон Ман, Bloomberg: Но дали тази мечта може да стане реалност? Според някои критици трябва да измине дълъг път преди да стане реална възможност.
Клеър Къри, Bloomberg: Проблемът с еуглената е, че за момента е в малки количества, скъпо е да се увеличи, трудно се отглежда, има нужда от специфична слънчева светлина и суровина. Освен това резервоарите са доста скъпи. Има и проблем със заразите. Днес изчисляваме, че производството на биогоривото от еуглена може да струва между 7 и 15 долара за галон. Това не е благоприятно сравнение с целта на индустрията от 2 долара за галон.