Europe's Smartest Cities Barcelona-Humanizing Healthcare
Абел Делгадо, управителен директор: Това не е само техническа услуга, а човешка.
В град Барселона всеки гражданин на възраст над 75 години може да участва в безплатната услуга Telecare. От 2005 година досега услуга се е разраснала от 3000 до 74 000 души. 15 000 от потребителите са се присъединили през последните три години.
Абел Делгадо, управителен директор: Хората се свързват един с друг и всеки иска да разговаря с някого. Не искат да говорят с машина, а с човешки глас. Човешкият глас е най-важната част от услугата.
Ева Караско, мениджър проекти: Когато получим обаждане в нашия мониторинг център, един от операторите ни отговаря и вижда всички подробности за състоянието на потребителя, медицинския му център, коя е лекуващата му болница. Ако потребителят моли за помощ, изпращаме колеги.
Центърът получава средно 1800 обаждания на ден, включително 200 спешни повиквания. На всяко обаждане трябва да се отговори в рамките на 15 секунди. Всеки ден служителите се обаждат около 6000 пъти, за да наблюдават потребителите.
Висента Жариод Фонтанет, потребител на Telecare: Живея сама и съм инвалид. Услугата ми дава спокойствие вкъщи, особено през нощта. Много е успокояващо да знам, че на другия край на линията има човек, с когото можеш да говориш и да ти помогне.