Защо McLaren никога няма да направи SUV

Bloomberg разговаря с Майк Флюит, президент McLaren Automotive, за целите на автопроизводителя

01.07.2015 | 12:36 Редактор: Виктория Крумова
Защо McLaren никога няма да направи SUV

Майк Флюит, президент McLaren Automotive: Това, което се опитваме да правим в McLaren, е да гарантираме, че имаме добра клиентска база в световен мащаб. В известен смисъл избягваме да бъдем само на един пазар, който започва да има икономически или културни затруднения. Мисля, че най-важното е, че произвеждаме спортни автомобили. Целта ни е да бъдем производителят и дизайнерът на най-добрите коли за шофиране в света – на пистата или на пътя. Искаме да бъдем емблематичната компания за спортни автомобили – никакъв SUV, никакъв седан, нищо такова – фокусирани сме само и единствено върху шофьора.

Имаме спортна серия – най-достъпното ниво автомобили, автомобилът, който пуснахме в Ню Йорк тази година.

Суперсерията, чието ядро е 650S, купе и Spider, но наскоро представихме и новата 675 Longtail.

И най-скъпите - имаме луксозната серия P1 и P1GTR – и двата автомобила вече са продадени.

Още по темата

Най-новото попълнение е 570S. Целта на 570S е да достигне до по-широка публика. Технологията и характеристиките на управлението на това, което е предлагал McLaren преди, са на много по-висока цена. 570S се предлага на пазара в Северна Америка за 180 хиляди долара; максимална скорост над 320 км/ч; с ускорение от 0 до 100км/ч за 3.2 секунди.  Голяма част от дизайна се дължи на въздушния поток над колата. Линиите са според начина, по който въздухът минава над вратите, през тези линии. Вкарваме въздух, за да охладим двигателя в центъра на автомобила.

Второто нещо, което прави, е, че въздухът преминава през задната част и издърпва горещия въздух от двигателя и освен това дава мощност за по-добро сцепление и управление на колата.

Не трябва да я разглеждате само като нещо красиво, а като инженерно изпълнение. Голяма част от дизайна изглежда така по технически причини.