fallback

Solar Impulse 2 започна полета си над Тихия океан

Самолетът на слънчеви батерии излетя от Япония за Хаваите

29.06.2015 | 09:23 Автор: Ирина Георгиева

Захранваният със слънчева енергия самолет Solar Impulse 2 прави втория си опит д Тихия океан, съобщи BBC.

Революционната машина излетя от Нагоя в 18:03 GMT на 28 юни и по план трябва да кацне след приблизително 120 часа в Хавай.

В сайта на Solar Impulse е посочено, че пилотът Андре Боршберг е преминал точката, след която няма вариант за връщане.

Екипът е прекарал почти два месеца в очакване на прозорец, когато времето ще е подходящо, за да може машината да прекоси Тихия океан.

"Андре Боршберг е преминал точката, от която няма връщане и сега трябва да проследим тези 5 дни и 5 нощи до края на полета си." - заяви в сайта си Solar Impulse.

Пилотът не може да се върне в Япония, ако прогнозата за времето се промени.

Седмици на забавяне

Първият опит за полет над Океана беше прекъснат след промяна в прогнозата за времето и беше направено принудително, непредвидимо кацане.

На 23 юни беше отменен още един полет в последния момент заради опасно време.

Този път, екипът не разгласи за излитането, за да не се наложи да се върне, ако времето се промени.

Ако самолетът успее, това ще е най-продължителният самостоятелен полет в историята на въздухоплаването, както и най-дългото изминато разстояние, изпълнено от самолет, който се захранва само от Слънцето.

Прекосяването на Тихия океан е осмия етап от околосветското пътешествие на Solar Impulse 2. На този етап се доказа, че е и най-трудното, съпроводено от седмици закъснение.

Пилотът и съосновател на Solar Impulse Андре Боршберг, който управлява едноместния експериментален самолет, първоначално се очакваше да започне пътуването си оТ Хавай до Нанкин в Китай. Вместо това, той прекара седмици там с екипът си, в очакване на хубаво време.

Най-накрая той излетя на 31 май, но след влошаване на прогнозата, той отклони към Япония.

Дъждовният сезон в Нагоя означаваше ново дълго чакане там, но след фал старта от миналата седмица, метеоролозите са твърдо убедени, че са открили прозорец, в който може да се извърши петдневния и - нощен полет.

Говорител на проекта заяви, че самолетът ще се насочи направо през Тихия океан.

Етап 1: 9 Март: Абу Даби (ОАЕ) до Мускат (Оман) - 441 км; 13 часа и 1 минути Етап 2: 10 март: Мускат (Оман) до Ахмедабад (Индия) - 1 468 км; 15 часа и 20 минути Етап 3: 18 март: Ахмедабад (Индия) до Варанаси (Индия) - 1 215 км; 13 часа и 15 минути Етап 4: 19 март: Варанаси (Индия) до Мандалай (Мианмар) - 1 398 км; 13 часа и 29 минути Етап 5: 29 март: Мандалай (Мианмар) до Чунцин (Китай) - 1459 км; 20 часа и 29 минути Етап 6: 21 април: Чунцин (Китай) до Нанкин (Китай) - 1241 км; 17 часа и 22 минути Етап 7: 31 май: Нанкин (Китай) до летище Калаелоа, (Хавай) - 8200км; пътешествието е прекратено, самолетът се е отклонил Нагоя, (Япония)

Експерименталният самолет, който е покрит с 17000 соларни клетки, излетя от Абу Даби през март. Прекосяването на Тихия океан обаче винаги ще бъде най-трудната част от епичното пътуване. Един път, след като пилотът е над океана и не успее да получи достатъчно лъчи за пълно зареждане на батериите си през нощта, той ще бъде принуден да се спасява.

Боршберг е обучен за тази възможност. Той разполага с малка гумена лодка и с хранителни запаси за няколко дни, за да може да изчака екипа, докато го идентифицират. 

Разбира се, екипът се надява, че това няма да е необходимо.

 

 

fallback
Още от Техно
fallback