Най-големите имена в авиоиндустрията се събраха в Париж на 51-я Авиосалон в Бурже на 15-21 юни 2015. През целия уикенд летището на Екзюпери бе изпълнено с десетки хиляди ентусиасти, туристи и плейнспотъри, снимащи се с ракетата Ариана 5 или с огромния транспортен Антонов.
Публиката и професионалистите гледаха смайващото майсторство на пилотите на нови и исторически, малки и гигански самолети.
Галерия Разгледай
Сделки за милиарди: Airbus vs. Boeing
A380 и A350 направиха вълнуващи демонстрации в тясното пространство над Бурже, в съседство с излитащите и кацащи самолети на летище Шарл дьо Гол/CDG.
Airbus си тръгна от Бурже с поръчки за 421 самолета за общо 57 млрд долара. Договорите включват 124 твърди поръчки и опции за още 297 самолета.
При широкофюзелажните Airbus откри Салона със съобщението на първия оператор за новите А330 Saudi Arabian Airlines, който поръча 20 на лизинг през IAFC, водеща лизингова компания от Близкия Изток.
В най-новата си прогноза за развитието на авиоиндустрията търговският директор на Airbus Джон Лихи каза:
"Последните ни изчисления за 32 600 самолета в следващите 20г. се оказаха правилни".
Въпреки че поръчките на самолети останаха под тези, направени във Фарнбъро през 2014, Airbus и Boieng остават оптимистично настроени за развитието на пазара, който си делят наполовина.
Галерия Разгледай
"Иновацията е в основата на стратегията ни", каза вицепредседателят, президент и главен оперативен директор на Boeing Денис Мъленбърг.
"Това ни отличава от конкурентите ни сега и в бъдеще. Ние правим повече изследвания, проучвания и капиталови проекти и въвеждаме иновациите по-бързо".
Boeing разчита на големите масиви данни в плановете си за развитие - съобщи вицепрезидентът на компанията пред журналистите на Бурже.
Клиентите показаха доверието си към американския гигант, който обяви допълнителни поръчки, включващи 21 ново поколение 737 за неидентифицирани компании. През седмицата на работа на Салона бяха обявени поръчки за общо 331 самолета, оценени на общо 50 млрд долара по каталожни цени.
Boeing и правителството на Катар обявиха подписването на договор за четири С-17 Globemaster III. Тези самолети ще се присъединят към ВВС на Катар, които вече имат четири.
Най-новият самолет за гражданската авиация на Boeing 787-9 Dreamliner за Vietnam Airlines бе кулминацията на шоуто на място и онлайн с над 10 млн потребители, гледали видеото в YouTube.
Над Бурже летя и Bombardier C Series, въпреки че компанията не получи поръчки за новия модел, което бе оценено като още една стъпка назад за дълго отлаганата програма на канадския производител.
Бразилският Embraer междувременно обяви 50 твърди поръчки за регионални джетове, а ATR /джойнт венчър на Airbus и Finmeccanica - 46.
Френският премиер Манюел Валс посети Авиосалона в Бурже заедно с министъра на отбраната Жан-Ив льо Дриан, който се запозна с възможностите на военния транспортен А400М.
На Бурже бяха и представители на руски компании, но само с макети на изтребителите. Украинците показаха Антонов 178.
Галерия Разгледай
Boieng показа самолета, който може да преследва подводници, P-8 Poseidon, базиран на 737 и направен в Рентън за американския флот.
Новите двигатели LEAP на CFM за 737 MAX и A320neo ще станат 1800 до 2018 от нула в момента.
Екипът на предаването Авиошоу снима на Авиосалона в Бурже - очаквайте летните издания на предаването.
За пръв път на Авиосалона в Бурже/Париж бе разрешено използването на дрон за снимки от въздуха. Дронът е Quad Phantom, оборудван с камера GoPro, full-HD - гледайте видеото.