Заплаха ли е Tesla за петролната индустрия
Коментар на Скип Йорк, петролен анализатор на Wood MacKenzie за телевизия Bloomberg от Ню Йорк
16.06.2015 | 17:21
Автор: Георги Стоянов
Продължаваме да следим цената на горивата със Скип Йорк от Wood MacKenzie. Скип, ти караш ли Тесла?
Скип Йорк, петролен анализатор на Wood MacKenzie:
Не.
Още по темата
Отивах да си взема нещо за хапване в Whole Foods или както се казваше и там и между Central Park и Time Warner Centre имаше паркиранa една Tesla и всички я гледаха и искаха да я пипнат. Смяташ ли че Елън Мъск и Tesla са най-голямата заплаха за стабилността на цените на петрола? Те могат ли наистина да се превърне в реална заплаха?
Скип Йорк: Мисля, че ако искате да застрашите нефтената индустрия, трябва да се прицелите в горивото за транспорт. И именно това се опитва да направи Tesla.
Предимството, което има петролът, е че колите с двигатели с вътрешно горене са толкова масово разпространени…
Казвахме това и за двуколките с конски впряг.
Скип Йорк: Да, но отне десетилетия на Ford да пробие на този пазар. Ако се замислим за края на ерата на петрола, това ще е някакво транспортно решение.
Но какво ще е то - природен газ или Елон Мъск и Tesla? И какво хората като теб, вие сте компания за стратегически изследвания в Хюстън, какво смятате, че ще правим след 10 години?
Скип Йорк: В Wood MacKenzie ние имаме групи изследователи, независимо в кой сектор - дали е нефт или газ и се питаме, какви са глобалните тенденции, какво има на хоризонта, което е възможно? Дали това е електрическа кола или слънчева енергия?
Забелязах във вашата бележка, че говорите за възможности за енергийни иновации, но не и за реална правителствена намеса – имаме тази предстояща среща за климата, която ще се проведе в Париж. Вашите анализатори калкулират ли възможността за някакви регулации, данък върху горивата, схеми за търговия с въглеродни емисии?
Скип Йорк: Калкулирали сме данък върху въглеродните емисии при генерирането на електричество и в газовата индустрия.
Ако говорим за петрол, все още няма алтернатива за транспорта и затова секторът ще остане донякъде имунизиран към подобни политики в сравнение с енергийните мощности.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК