Twitter трябва да направи нещо драстично: Малик

Ом Малик, партньор True Ventures

05.06.2015 | 18:31
Twitter трябва да направи нещо драстично: Малик
Twitter трябва да направи нещо драстично: Малик

Twitter би бил много подходящ за Google, ако интернет търсачката придобие компанията, написа един от първите инвеститори в Twitter Крис Сака на 3 юни 2015 в сайта на компанията си.

"Мисля, че това би било фантастична употреба на парите на Google", каза основателят на Lowercase Capital в интервю за Closing Bell на CNBC.

"Това е нещо, което Google никога не са имали. Те така и не разбраха социалните медии, никога не са разбирали тези лични взаимодействия. Това ясно се вижда", каза Сака.

Бележката предизвика буря от коментари в интернет.

Джейсън Дел Рей от re/code нарече бележката на Крис Сака "опус", защото е доста дълга. След това се пита защо критикува Натан Хъбарт, бивш главен изпълнителен директор на Ticketmaster и негов приятел, който оглавява Twitter Commerce. Дел Рей смята, че бележката трябва да се чете именно от гледна точка на приятелството на Сака с Хъбърт /който обаче не е споменат в коментарите/.

Според Market Watch /който също отбелязва статията от 8500 думи/ Крис Сака "дава рецепта как да се поправи Twitter" и смята, че Сака обвинява само основателя Дик Костоло за състоянието на компанията.

Ом Малик, партньор True Ventures припомни сделката на AOL с Netscape и предположи, че би означавала "пенсиониране" за една от двете компании, ако Google и Twitter се съберат.

 

Вижте коментара на Ом Малик /ex-GigaOm/ за възможността Google да купи Twitter и как трябва да се развива тази мрежа. Малик говори с Емили Чен в предаването от студиото в Сан Франциско Bloomberg West, заедно с Джошуа Тополски, Bloomberg Digital.


Какво мислите предлага забележката на Крис Сака за Twitter .. Реалистично ли е?

Джошуа Тополски, Bloomberg Digital: Google има право като си мисли за Twitter. За техния бизнес и бизнеса на Twitter. Изводът от бележката, за която говорим е, че би трябвало да се запитаме какво прави Twitter - какви са дългосрочните им планове? Google би бил идеалния дом за тях. Има страхотни данни за проучвания, от Twitter може да се научи много за търсенето на потребителите, за новините. Twitter е убежище, където Google може да изгради бизнеса си.

 

Ом, мислите ли, че Google би трябвало да купи Twitter и Twitter ще се продаде ли?

Ом Малик, партньор True Ventures:  Това е най-разумната опция от инвеститорска гледна точка. Google трябва да направи нещо по социалните мрежи, а Twitter май е правилното място. Логично е. Но това ми напомня за една друга сделка. Една друга област в Интернет. За AOL и Netscape - помните ли - отивате някъде, където тихо се пенсионирате и постепенно ви забравят.

 

Това добре ли е за Twitter, Джош?

Джошуа Тополски, Bloomberg Digital: Мисля, че тук важното е Twitter да продължи да работи като почти независима компания. Google ще трябва да махне Google Plus. Този продукт не им трябва и да влее всички ресурси, които има в нещо като Twitter, който се развива добре, но не расте с темповете и няма присъствие на пазара, както Facebook. Има нужда от някаква помощ. Честно казано може никога да не успее. Twitter е повече обществена услуга, отколкото социална мрежа, според мен.

 

Още по темата

Какво ще кажете за другото - да има истински хора-редактори, които да управляват туитовете. Има 500 млн души в Twitter на ден. Възможно ли е хора да се грижат за всичко това?

Ом Малик, партньор True Ventures: Вижте какво е написано в 8500 думи. Ако обаче се опитаме да разберем какво мисли, това е човешкото взаимодействие. В момента има само 3-2 начина да взаимодействаш с Twitter. Можеш да го прочетеш, да го харесаш и споделиш. Това е. Само три възможности. Трябва да се има предвид, че трябват повече начини за взаимодействие с информацията. Това е пътят. Ако се използва човешкото взаимодействие и се използва за създаване на по-добро съдържание с помощта на по-добро управление на данните, по-умно управление - тук според мен компанията трябва да се намеси.

Представете си нови начини хората да могат да изразяват чувствата и отношението си към един туит или какво искат да правят с него. Мисля, че компанията трябва да насочи усилията си да разбере какво е туитът от гледна точка на продукта. Като казвам това, ако прочетете страхотната бележка на Крис, тя е пълна с много тактика. Стратегически Twitter трябва да направи нещо драстично. Трябва да се научи да се проваля. Да се научи да експериментира публично, без да се страхува. Да се научи да бъде по-малка, по-скромна компания. Трябва да се забрави последните пет години от историята си - това е големият проблем. Стойността на продукта на компанията не е изчезнала - ние всички зависим от Twitter за новини.

 

Джош, смятате ли, че Twitter ще преодолее тези рискове и вярвате ли им?

Джошуа Тополски, Bloomberg Digital: Съгласен съм с Ом, че не поемаха много риск. Отчасти проблемът се дължи на това, че самият продукт е толкова самодостатъчен. Един туит е единица. Това е атомът, който се движи наоколо, може да бъде интегриран на различни места. Никога не е бил ничий дом. Те трябва да помислят как може да направят Twitter дом, подобно на Facebook. Или ще си остане една странична услуга като основното ястие в интернет.

 

Говорих с Дик Костоло наскоро в предаването 1.0 и го попитах каква е визията му. Ето какво мисли той за Twitter и какъв би бил, ако се развие:

"Убеден съм, че платформата е най-добрият начин да се свържете в реално време с това, което става по света. Например това, което става в момента. Невероятното усещане да гледаш какво става в този момент. Излъчване на живо, видео на живо. Това е бъдещето на платформата", каза Дик Костоло, основател на Twitter:

 

Още по темата

Ом, доволен ли сте от отговора? Мислите ли, че добре представя визията си?

Ом Малик, партньор True Ventures: Не знам дали успява или не. Мисля, че се колебае, защото това е съвсем малък сегмент от един много по-дълъг разговор. Мисля, че липсват нюанси и контекст. И все пак ние всички се опитваме да демонизираме Twitter в момент, когато те са изправени пред конкуренцията на четири различни места - от Facebook, Snapchat, Instagram и WhatsApp. Общо четири големи играчи.

Всеки ден те отнемат от вниманието към него малко по малко.

Не е лесно. Лесно е да седиш отстрани и само да коментираш - о, Twitter има проблеми. Да, те имат проблеми. Но вижте другите проблеми - Snapchat е страхотна компания, като махнем това, че не се справят добре с рекламата. Има много проблеми с всеки и смятам, че Twitter като компания, която живее публично, ще трябва да се научи да успява и да се проваля публично. Това е предизвикателството за тях, за това говорим през цялото време.

 

Още по темата

Джош, това ли са правилните въпроси - дали Дик Костоло си върши работата? Трябва ли да остане на поста? Да не би да демонизираме нечестно Twitter?

Джошуа Тополски, Bloomberg Digital: Интересно е това, което Ом каза току-що за конкуренцията на Twitter. Като сравняваме това, което другите правят в сектора с думите на Дик - е, всеки се опитва да стане мястото, където човек общува в реално време. Правилният начин да се пита е - не говорят за всичко, което Дик е направил, някои неща са страхотни, други - не толкова. Но ако питате как се използва Twitter, каква е целта на Twitter и ако отговорите са - същите като за Snapchat, Instagram, Vine /, но това е тяхна услуга/ или другите - това е малко смущаващо

Защото трябва да има самостоятелна цел, която да защитава. Не съм сигурен дали успява да защитава пред широката публика. Аз и Ом сме активни потребители - знам, че и ти, Емили. Ние, от новините трябва да го правим. Но не мисля, че успява да привлече широката аудитория. Отчасти защото май няма позицията, посланието към хората.

 


коментирай >
Още от Техно
ТV Програма
Сега
Следва
гледай на живо Video пълна програма