fallback

Solar Impulse 2 беше принуден да кацне в Япония

Самолетът, който разчита само на слънчева светлина, за да лети, бе принуден да кацне заради лоши метеорологични условия

01.06.2015 | 12:17 Автор: Ирина Георгиева

Опитът на революционния самолет Solar Impulse 2 да прекоси Тихия океан е прекратен, съобщи BBC. Самолетът, който разчита само на слънчева светлина, за да лети бе принуден да направи кръг и да изчака над Японско море заради облачен фронт по пътя му към Хавайските острови.

Машината прекара само 36 часа във въздуха от предвиденото шестдневно пътешествие от Китай до Хавай. Тя трябваше да измине 8182 км - общо 6 дни и 6 нощи във въздуха.

Екипажът ще изчака по-ясно небе в Япония преди да продължи най-трудния етап от пътуването си - прекосяването на Тихия океан.

Бертран Пикар, който наблюдава полета от наземния контрол в Монако заяви:

"Не сме смелчаци, а изследователи. Трябва да поставим безопасността над всичките ни приоритети. Всички се радваме на самолета, но трябва да изчакаме по-добро време. Приземихме се в Нагоя и изчакваме за по-добри метеорологични условия."

Това е седмият етап на самолета, предприел околосветско пътешествие

  • Етап 1: 9 Март: Абу Даби (ОАЕ) до Мускат (Оман) - 441 км; 13 часа и 1 минути
  • Етап 2: 10 март: Мускат (Оман) до Ахмедабад (Индия) - 1 468 км; 15 часа и 20 минути
  • Етап 3: 18 март: Ахмедабад (Индия) до Варанаси (Индия) - 1 215 км; 13 часа и 15 минути
  • Етап 4: 19 март: Варанаси (Индия) до Мандалай (Мианмар) - 1 398 км; 13 часа и 29 минути
  • Етап 5: 29 март: Мандалай (Мианмар) до Чунцин (Китай) - 1459 км; 20 часа и 29 минути
  • Етап 6: 21 април: Чунцин (Китай) до Нанкин (Китай) - 1241 км; 17 часа и 22 минути
  • Етап 7: 31 май: Нанкин (Китай) до летище Калаелоа, (Хавай) - 8200км; пътешествието е прекратено, самолетът се е отклонил Нагоя, (Япония)

Експерименталният самолет, който е покрит с 17000 соларни клетки, излетя от Абу Даби през март. Прекосяването на Тихия океан обаче винаги ще бъде най-трудната част от епичното пътуване.

Екипажът вече трябваше да изчака около месец в Нанкин за подходящи метеорологични условия. Самолетът се нуждае не само от благоприятни ветрове, за да бъде изтласкан във въздуха, но също така има нужда и от безоблачно небе, за да "погълне" достатъчно енергия от слънцето, с която да може да лети и през нощта.

Екипът от метеоролози идентифицираха подходящ времеви прозорец и самолетът излетя на 31 май около 18:39 GMT.

Бившият военен пилот Андре Боршберг, който лети без помощник-пилот отбеляза добър напредък, но в ранните часове на 1 юни, екипът на Solar Impulse 2 обяви, че самолетът ще прекрати полета си заради влошаване на метеорологичната прогноза.

Екипът е разтревожен, че по-нататъшни закъснения биха могли да окажат въздействие и върху по-късните етапи на полета. В идеалния случай, екипът трябва да прекоси Америка, а след това Атлантическия океан, преди сезона на ураганите, пикът, на който е през август.

fallback
Още от Техно
fallback