Борис Луканов: онлайн маркетолозите учат цял живот
Ексклузивно интервю за bgonair.bg от SEO Конференцията 2015
25.04.2015 | 13:10
Програмисти, уебмастъри и онлайн маркетинговите специалисти са особено търсени дни след като Google обяви, че пуска новия си алгоритъм за мобилно търсене.
Той ще класира по-добре сайтовете, които са адаптивни за мобилна версия и няма да класира добре тези, които не са.
Още по темата
Все повече кадри ще се търсят за растящия пазар онлайн. Всички компании, които не са онлайн няма да успеят много – това научихме на SEO конференцията в София на 24 април 2015.
Търсенето на подготвени кадри никога не е било по-голямо.
"Кадрите в нашия бранш, изобщо IT бранша, независимо дали е онлайн маркетинг, програмиране или уебдизайн или уебдивелъпмънт винаги не достигат.
От една страна проблемът е, че самите университети, средните училища, които са уж специализирани в тази сфера не дават достатъчно знания и практически опит най-вече, умения, които да са съобразени с изискванията на пазар", казва Борис Луканов, маркетинг експерт в интервю за bgonair.bg
За да работят в тази област, от специалистите се изисква "солидна теоретична подготовка, свързана с традиционния маркетинг, традиционния пиар, публичните комуникации", казва експертът.
Още по темата
Навлизайки в реалния пазар, в реална бизнес среда тези млади хора трябва да обърнат много внимание на опита, всичко това, което всеки ден ги залива и всички нови умения, които трябва да придобият, стъпвайки на базата на наученото в университета.
"За мен един добър онлайн маркетинг специалист или изобщо онлайн комуникатор задължително има сериозна теоретична подготовка, свързана с основните, базовите закони и правила, по които се развива публичната комуникация.
Оттам нататък ако този млад човек има своя афинитет към уеб технологиите, дигиталните технологии, много лесно може да надгради на базата, която има, теоретична, в маркетинга или пиара, да навлезе и в сферата на онлайн комуникацията", казва Луканов.