Програмисти, уебмастъри и онлайн маркетинговите специалисти са особено търсени дни след като Google обяви, че пуска новия си алгоритъм за мобилно търсене.
Той ще класира по-добре сайтовете, които са адаптивни за мобилна версия и няма да класира добре тези, които не са.
Все повече кадри ще се търсят за растящия пазар онлайн. Всички компании, които не са онлайн няма да успеят много – това научихме на SEO конференцията в София на 24 април 2015.
Търсенето на подготвени кадри никога не е било по-голямо.
"Кадрите в нашия бранш, изобщо IT бранша, независимо дали е онлайн маркетинг, програмиране или уебдизайн или уебдивелъпмънт винаги не достигат.
От една страна проблемът е, че самите университети, средните училища, които са уж специализирани в тази сфера не дават достатъчно знания и практически опит най-вече, умения, които да са съобразени с изискванията на пазар", казва Борис Луканов, маркетинг експерт в интервю за bgonair.bg
За да работят в тази област, от специалистите се изисква "солидна теоретична подготовка, свързана с традиционния маркетинг, традиционния пиар, публичните комуникации", казва експертът.
Навлизайки в реалния пазар, в реална бизнес среда тези млади хора трябва да обърнат много внимание на опита, всичко това, което всеки ден ги залива и всички нови умения, които трябва да придобият, стъпвайки на базата на наученото в университета.
"За мен един добър онлайн маркетинг специалист или изобщо онлайн комуникатор задължително има сериозна теоретична подготовка, свързана с основните, базовите закони и правила, по които се развива публичната комуникация.
Оттам нататък ако този млад човек има своя афинитет към уеб технологиите, дигиталните технологии, много лесно може да надгради на базата, която има, теоретична, в маркетинга или пиара, да навлезе и в сферата на онлайн комуникацията", казва Луканов.
В ръцете си Борис Луканов държи новата книга на Дейвид Амерланд, специалния гост на SEO Конференцията - SEO HELP, 20 Semantic Search Steps by David Amerland, New Line Publishing, 2015:
"Чета. Човек никога не трябва да спира да чете.
Не трябва да спира да се развива.
Защото специално в сферата на онлайн маркетинга, SEO, дигиталните комуникации – нещата се променят ако не всеки ден, то поне всеки месец.
Това, което е било валидно, което е работело примерно преди една-две години сега изобщо няма да работи.
Слоганът за постоянно усъвършенстване, постоянна квалификация в нашата сфера е особено актуален".