Ford си постави амбицията да стане компания на информационни услуги.
При това през януари компанията обяви, че иска нейните автоматизирани коли да бъдат достъпни.
На изложението за потребителска електроника през януари 2015 главният изпълнителен директор и президент на Ford, Марк Фийлдс обясни усилията на компанията в посока на повече свързаност и подобряване на преживяването на потребителите.
Автопроизводителят не е обявил с кого ще си сътрудничи в тази посока, а вече Google поднесе идеята за роботизирана кола.
Не е чудно, че Ford вижда в момента предизвикателството в Европа като защита на личните данни.
Това обясни главният инвестиционен директор за Европа, Близкия изток, Африка и Русия, Рупак Верма.
Верма бе в София и направи ексклузивен коментар за Bulgaria ON AIR от Ceeds by Webit в София на 22 април 2015. С Рупак Верма по време на Ceeds by Webit разговаря Силвия Грозева:
Какви са най-големите предизвикателства за автомобилната индустрия?
Защитата на личните данни. Как да се уверим, че данните на потребителите са напълно защитени по най-добрия начин.
Това е голямо предизвикателство за нас, особено в областта на големите масиви данни.
Ние искаме да сме сигурни, че усилията ни са насочени към защитата на личните данни, сигурността.
Избрахте ли някаква софтуерна платформа, която да интегрирате във вашата кола без шофьор?
Работим с няколко партньорства и още не можем да посочим нито едно.
Ние търсим партньорства.
Така че определено ще видите, че работим с някои от ключовите си партньори в технологиите.
Как виждате Европа като пазар?
Много е важен за нас. Той е най-напредналият що се отнася до права на потребителите и защита на личните данни.
Как виждате перспективите на европейския автомобилен пазар след кризата и на фона на новата гръцка криза?
Аз работя отдавна с европейския автомобилен пазар. Бавно, но сигурно той започна да се подобрява.
В дългосрочен план сме доста оптимистично настроени за автопазара. Винаги ще има ръстове и спадове.
В дългосрочен план ще се съвземе. Като цяло ние сме доста оптимистично настроени.