IBM с 13% спад на продажбите

Коментар на Кори Джонсън за телевизия Bloomberg от Сан Фанциско

21.04.2015 | 17:08 Редактор:
IBM с 13% спад на продажбите
IBM с 13% спад на продажбите

Акциите на IBM на практика остават без промяна в търговията след приключването на сесията, след като поскъпнаха с около 4% при затварянето на борсата. Приходите на компанията са спаднали с около 13% на годишна база и компанията казва, че това е в резултат на силния долар. Нашият кореспондент на западния бряг Кори Джонсън обаче не приема това обяснение. Така ли е Кори? Той се присъединява към нас от Сан Франциско.

Кори Джонсън: Поставяш ме в неловко положение. Аз искам да кажа хубави неща за IBM и страхотните хора, които работят там.

Още по темата

Но да, този спад на продажбите от 13%. Всъщност спадът е с 12,9% и той е най-лошият в историята на IBM с две изключения. От кога предполагаш, можеш ли да познаеш?

20 години?

Кори Джонсън: Ще се върна назад до 1980-та. И от тогава компанията е имала само два по-лоши спада на продажбите от това тримесечие – единият е при спукването на технологичния балон през 2000-та година, а другият  в дните на голямата рецесия – 2008 – 2009.

Така че независимо, как гледате на това, това е катастрофално тримесечие за IBM.

Да, те понижиха очакванията си, значително през миналата година  - за последен път през октомври, както ти спомена.

И тези резултати са в съответствие с тези занижени очаквания. IBM обаче се намира в много трудна позиция, опитвайки се да убеди хората да купуват хардуер, софтуер, облачни услуги, не облачни услуги и да дават всичко това под наем.

Те се опитват да пробват всичко, за да видят, което ще потръгне. Това обаче се оказва проблем за бизнеса.

Кори, IBM имат ли стратегия за иновации?

Кори Джонсън: Кой няма. В този случай тяхната стратегия е изцяло свързана с облака. Те говорят за нещата, които са в облака, за софтуер под наем, без да го купувате.

За наемане на хардуер. Проблемът е, че те продават доста софтуер и хардуер. Например Уотсън, това не е човек, а компютър.

И те казват, не го купувайте а го наемете, но всъщност купете го, не го наемайте, така че посланията на компанията си противоречат.

В прес съобщението Джини Ромети, изпълнителният директор, говори за техният облачен бизнес.

Това обаче всъщност не е бизнес подразделение – това е просто част от мобилния им бизнес.

Тя казва, че облачните им услуги бележат ръст от 60% на годишна база. Не знаем точно на каква база го казва.

Може обаче да видите заложения конфликт в компанията – Той си личи както от начина, по който говорят за бизнеса си, така и от тези слаби резултати.