Рами Иносенсио, Bloomberg: Добре дошли в света на безжичните зарядни устройства, където захранването се предава по въздуха. Скоро всички ще можем да се отървем от кабелите.
Никакви кабели - не става дума за магия, а за магнитен резонанс.
Алекс Грузен, главен изпълнителен директор, WiTricity: Всичко се случва тук.
Рами Иносенсио, Bloomberg: Алекс Грузер обяснява. Той е главен изпълнителен директор на WiTricity близо до Бостън, Масачузетс. Целта му е:
Алекс Грузен, главен изпълнителен директор, WiTricity: да се отървем от тези кабели. Разнасяме кабели, за да зареждаме телефоните си. Имаме и ужасни големи адаптери и дълги кабели за лаптопите си. Просто ще се отървем от тях.
Рами Иносенсио, Bloomberg: Кабелите ще бъдат заменени от магнитни намотки в устройствата. На цена само няколко долара, казва Грузен. Демо-предавателят и приемникът на WiTricity помагат на обяснението. Когато първата батерия свърши, се захранва втората. Няколко устройства могат да се зареждат по едно и също време толкова бързо, колкото и когато са включени. Колко безопасно е това?
Алекс Грузен, главен изпълнителен директор, WiTricity: Магнитните вълни изобщо не взаимодействат с човешкото тяло. Всъщност, има вероятност да получите по-голяма доза магнитни вълни, когато използвате сешоар.
Рами Иносенсио, Bloomberg: Може да го направя през главата, нали? Няма да се изпържа, нали?
Алекс Грузен, главен изпълнителен директор, WiTricity: Сигурен съм, че няма.
Морис Кеслър, главен технологичен директор, WiTricity
Това е безжично бюро. Има източник на енергия, вграден отдолу. Слагаме лаптопа и зареждащият индикатор се включва.
Инсталирахме източник в таблото, който е толкова прост, че можем да сложим телефона в таблото и той започва да се зарежда.
В тази система има предавателна намотка, която се намира в тази неподвижна глава. Поставя се на пода на гаража ви. Има приемна намотка, която се слага на долната страна на автомобила ви. Влизате в гаража…
Рами Иносенсио, Bloomberg: Стоите си там и той се включва. Всъщност Тойота цели да въведе един от първите безжично-зареждащи се потребителски продукти – автомобил, който ще излезе на пазара до 2016. Компанията е един от инвеститорите, включително тайванският технологичен гигант Foxconn, китайската компания за домакински уреди Haier и Intel.