Ришаад Саламат, Bloomberg: Какво мислите за издирването на полет МН370 и дали някога ще бъде намерен според Вас?
Мохан Рангнатан, консултант, авиационна безопасност: Силно се съмнявам, защото това, което подозирам, е, че вероятно водата е проникнала във самолета веднага щом е кацнал върху водата и е потънал на дъното на океана. Много е трудно да се намерят дори малки предмети. Трябва да е някъде там, но ако океанските течения са толкова силни, се е разпаднал. Съмнявам се, че ще го намерят в тази част на океана.
Ришаад Саламат, Bloomberg: Значи това е всичко, така ли, капитане? Защото това, както казвате, е самолет, който би се разбил, а с дълбочините и налягането там, бихме помислили, че някои части все пак биха се появили някъде. Това очевидно повдига въпроса дали го търсят в правилната част на света.
Мохан Рангнатан, консултант, авиационна безопасност: Разпадането би трябвало да се случи на дъното. Не е нещо, което се носи на повърхността, защото машината е доста силна. Ако водата влезе и има вода отвътре и отвън, няма да се разпадне, освен ако теченията не са го разбили на парчета. Зависи в коя част на океана е потънал самолетът и дали повърхността е била гладка или неравна. Силно се съмнявам, че ще намерят нещо.
Ришаад Саламат, Bloomberg: Мислите ли, че е направено достатъчно, за да се открие този самолет?
Мохан Рангнатан, консултант, авиационна безопасност: Наистина не знам дали е направено достатъчно, но когато са погубени повече от 200 човешки живота, смятам, че е наложително да се разбере нещо и да се стигне до решения, за да може в бъдеще да не се случи подобно нещо.
Ришаад Саламат, Bloomberg: Капитане, нека поговорим малко за това - Вие сте пилот, летели сте с този самолет 737 и имате 20 000 летателни часа опит. Случи се и трагедията с Germanwings. Какви са изводите от това за Вас?
Мохан Рангнатан, консултант, авиационна безопасност: Ако погледнем историята на тези така наречени пилоти-самоубийци, които аз наричам масови убийци преди всичко, които се случиха през последните 15 години, понякога се чудя дали най-голямата грешка, която направи авиацията, е да промени тричленния екипаж в пилотската кабина на двучленен. Има намаляване на разходите, но опростява работата. Когато имате много опитен бордови инженер, се компенсира с ниско ниво и малко опит на помощник пилота.
Това се случи в петте или шестте случая на самоубийства, въпреки че правителства и регулатори не искат да го признаят. Мисля, че освен французите, които бяха много дръзки и поеха инициативата бързо да съобщят, че е самоубийство. Ако не можем проследяваме и да следим пилотската кабина в реално време, според мен е време да се върне идеята за трима пилоти в кабината.