След колебливия старт на годината, автомобилният пазар в България започва да ускорява през март. През третия месец са регистрирани 4673 нови леки коли от категориите M1 и N1, което представлява ръст от 3.8% спрямо рекордния март 2024 г. Въпреки това, данните за първото тримесечие все още сочат спад от 3% на годишна база, но посоката определено е възходяща.
При марките първото място си остава за Skoda (1570), но със съвсем минимален аванс пред Toyota (1567). Dacia и Renault също видимо ускоряват темпото. Десетката се допълва от Volkswagen, Kia, Ford, Hyundai, Citroen и Mercedes. Марката от Щутгарт изпреварва стария си конкурент BMW благодарение на продажбите на лекотоварната си гама. Без нея обаче първото място в премиум сегмента е за баварците с 421 регистрирани леки автомобила, докато Mercedes има 379.
Делът на китайските производители продължава да расте, макар и с бавно темпо, и достига 2.7% от общите продажби (342 автомобила). Най-добре се представят Forthing - 127 регистрации, Haval - 59, и Geely - 52.
При моделите най-големия скок в продажбите регистрира... SsangYong Tivoli. За първото тримесечие на миналата година корейският кросоувър е продал едва три бройки, докато сега те са 110 - ръст от 3567 процента. Но този резултат се дължи на една-единствена голяма сделка през март. При Renault Kangoo ръстът е 1069%, VW Passat увеличава регистрациите си с 427%, Mercedes G-Class - със 184%, Peugeot 3008 - със 174%, а Forthing T5 Evo - със 167%. Но всички тези модели се сравняват с много ниска база през миналата година. От основните играчи на пазара най-големия ръст на годишна база има Renault Clio.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay