Cessna Citation X - частният самолет, който прилича на изтребител

Bloomberg разговаря с Брад Стюарт, президент на XOJet за бъдещето на частната авиация

23.03.2015 | 10:54 Редактор:
Cessna Citation X - частният самолет, който прилича на изтребител
Cessna Citation X - частният самолет, който прилича на изтребител

Оливия Стърнс, Bloomberg: Ако имате достатъчно пари, но не и време за губене, има само един начин да летите – с Cessna Citation X.

Брад Стюарт, президент XOJet: Направен е само с една цел – да бъде най-бързият самолет, който не лети за американската армия.

Оливия Стърнс, Bloomberg: Брад Стюард работи за TPG Capital. Сегашната му позиция е президент на XOJet.

Брад Стюарт, президент XOJet: Хората, които летят с този самолет, го правят за 3-4 часа, по-скоро с цел бизнес, мъже и жени, които или имат собствена компания, или управляват компания, които ценят 30 или 40 минути, ще се приберат късно, но могат да поспят и да бъдат там, когато децата им се събудят на сутринта. От самолета зависи дали една работа ще се свърши.

Оливия Стърнс, Bloomberg: Citation X развива максимална скорост от 1130 км/ч. Времето от Титърбъроу до Ел Ей е точно четири часа. Цената на чартъра е между 25 и 30 хиляди долара. В сравнение с пътническите самолети – 6 часа в първа класа ще ви костват няколко хиляди. Ако разполагате с малко повече време и искате още по-удобно пътуване, може да опитате Bombardier Challenger.

Брад Стюарт, президент XOJet: За мен Challenger е ескаладата на частните самолети, ако другият ни самолет Citation X е Ferrari. Създаден е за по-голям товар, страхотен самолет за пътуване в планината, както и до острови.

Още по темата

Оливия Стърнс, Bloomberg: С Challenger ще са ви необходими около пет часа от Ню Йорк до Ел Ей. Цената е малко по-висока от Citation.

Брад Стюарт, президент XOJet: 10% от единия процент наистина могат да си позволят подобно преживяване и да го направят част от живота си, най-вече президенти на компании, бизнесмени, финансисти, хора, които имат състояние от $30-40  милиона и годишен доход от $4-5 милиона. Бизнесът на XOJet е бизнес.

Оливия Стърнс, Bloomberg: Бизнесът на частните самолети следва S&P. Вероятно не е изненадващо, че акциите са рекордно високи, а Стюард казва, че бизнесът процъфтява.

Брад Стюарт, президент XOJet: Горивото е евтино, икономиката е силна – това е златната ера на частната авиация.