Meta Platforms работи по луксозна версия на умни очила и планира да включи в контроли с жестове с ръце и екран за показване на снимки и приложения, пише Bloomberg.
Компанията възнамерява да представи първите си очила с екран в края на тази година – продукт, който смята, че ще бъде ключова стъпка към предоставянето на алтернатива на iPhone и други мобилни устройства на Apple, посочват източници, запознати с въпроса.
Служители на Meta изчисляват, че цената на устройството, което е с кодово име Hypernova, ще бъде над 1000 долара и ще достигне между 1300 и 1400 долара, посочват хората, пожелали да останат анонимни, защото обсъждат необявени още продукти. Окончателната цена едва ли ще бъде решена, докато не наближи премиерата.
Настоящите умни очила на компанията – Ray-Ban Meta Glasses, започват от 299 долара и се превърнаха в голям хит. Meta ще продължи да продава тази базова версия и залага на нейната популярност, за да тласне потребителите към моделите от по-висок клас. Други компании, включително Amazon.com, обещаха нови версии на собствените си очила, за да се конкурират по-добре с гиганта в социалните мрежи.
Защо очилата са толкова скъпи
Значителното увеличение на цената за новия модел се дължи почти изцяло на екрана, представляващ монокулярен панел, който ще бъде разположен в долния десен квадрант на дясната леща. Това означава, че информацията ще се показва само пред дясното око на потребителя и ще се вижда най-ясно, когато той гледа надолу.
Компанията вече е започнала работа по версия от второ поколение на продукта с кодово име Hypernova 2. Основната разлика е включването на бинокулярна дисплейна система, което означава, че устройството ще има два екрана и ще показва информация в двете очи. Това устройство в момента е планирано за 2027 г., казват източниците.
Очилата с екрани бележат още една стъпка към визията на Meta за истински очила с добавена реалност.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: Reuters