През 2024 г. Tesla не се разклати сериозно от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илън Мъск.
Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него и това се отрази върху продажбите на Tesla.
В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA, от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Ето и кои коли спечелиха от срива на Tesla в Европа:
Volkswagen ID.4
Еталон при Volkswagen, вторият автомобил, който се ражда на модулната платформа Meb. Тя е предназначена за задвижвани с батерии превозни средства след ID.3. Колата е по петите на Model Y през първите два месеца на 2025 година.
Kia EV3
Бурно начало за модела на корейската марка, който е на пазара от януари 2025 година и вече се превърна в третия най-продаван електрически автомобил на континента през първите два месеца с 11 271 бройки.
Skoda Enyaq
На косъм е да изпревари Tesla Model 3 с 10 071 произведени бройки. Разчита на рестайлинг, който му придава по-модерен вид, а предницата е като на Elroq. Каросерията е дълга 465 см, с много чисти линии - концепция, възприета за интериорния дизайн.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay