Ali Baba и BMW планират автомобили с изкуствен интелект

На Volkswagen и Mercedes-Benz Group също им се наложи да търсят технологични партньорства

26.03.2025 | 21:19 Редактор:
BMW, която разчита на Китай като основен пазар, отбеляза спад на продажбите.
BMW, която разчита на Китай като основен пазар, отбеляза спад на продажбите.

Alibaba Group Holding Ltd. и BMW AG се обединят, за да създадат изкуствен интелект за автомобили в Китай. Технологичният гигант има за цел да печели от новите си продукти, а германският автомобилен производител се стреми да настигне местните марки, които доминират на ключовия пазар.

BMW ще използва технологията с изкуствен интелект от подкрепената от Alibaba Banma за предстоящите си модели, пригодени за китайския пазар, заявиха компаниите в сряда в съвместно изявление. Технологията на Banma е резултат от сътрудничеството със собствения екип на Alibaba за модели Qwen.

Софтуерът се превърна в ключовата сфера, в която се надпреварват производителите на електрическите превозни средства, особено в Китай, където местни производители като BYD Co. изпревариха европейските производители на автомобили. На Volkswagen, Mercedes-Benz Group и BMW им се наложи да търсят технологични партньорства от Силициевата долина до Китай за технологичния опит, необходим за следващото поколение автомобили, за да се конкурират.

Какво ще предлага интелигентният персонален асистент

BMW, която разчита на Китай като основен пазар, отбеляза спад на продажбите на едноименната марка и Mini с 13,4% през миналата година и очаква доставките да останат слаби и през тази година.

За да се конкурира по-добре, Alibaba ще помогне на BMW да създаде нов интелигентен персонален асистент с подобрено гласово разпознаване и функции за планиране на пътувания, който ще бъде внедрен през следващата година в новите модели, произвеждани в Китай. Агентът с изкуствен интелект в автомобила може да предлага препоръки за паркиране и близки ресторанти, както и информация за светофарите в реално време.

Четете повече в bloombergtv.bg.

Снимка: БГНЕС