Amazon прави нов пробив в изкуствения интелект. Компанията пробва асистент за пазаруване и фокусиран върху здравето чатбот сред група от потребителите, докато се опитва да внедри генеративен изкуствен интелект в по-голяма част от своята вселена за електронна търговия, пише CNBC.
AI се превърна в основна област на инвестиции за Amazon, включително в търговията на дребно, облачните изчисления, устройствата и бизнеса в сферата на здравеопазването. В търговията Amazon вече пусна чатбот за пазаруване, AI асистент за продавачи и AI ръководства за покупки.
Новите услуги, които Amazon тества, се появиха в приложението или уебсайта ѝ през последните седмици. Говорител на интернет гиганта потвърди, че функциите се тестват в бета версия сред някои клиенти.
Инструментът за пазаруване, наречен Interests AI, подканва потребителите да опишат интерес "с ваши собствени думи" и след това генерира подбрана селекция от продукти. Функцията позволява на потребителите да разглеждат продукти, използвайки по-разговорен език и е отделна от основната лента за търсене на уебсайта на Amazon.
Говорителят на Amazon твърди, че Interests използва големи езикови модели, които превеждат ежедневни думи и изрази в заявки и атрибути, които традиционните търсачки могат да превърнат в препоръки на продукти. Не е ясно на какви модели разчита услугата.
В публикация в блога си Amazon заяви, че очаква да направи функцията достъпна за всички потребители в САЩ в следващите месеци.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: Reuters