Немалко шофьори са на мнение, че трябва да сменят колата, когато на километража се появи определено шестцифрено число. И едва ли не смятат, че буквално след няколко километра автомобилът ще се превърне в купчина ръжда.
За това е помогнал и маркетингът на автомобилните производители, който е изградил една тънка граница между "надежден автомобил" и "кола, която трябва да се смени възможно най-скоро".
Какъв е критичният пробег на една кола - отговор на въпроса дават експертите от интернет-изданието "Quto".
Първо, трябва да се уточни кога една нова кола става употребявана. Законно, когато в графата "собственик" се появи първото име. Практически – когато излезе от шоурума. Тогава тя губи част, при това немалка, от стойността си и престава да бъде нова.
Много от колите са на двуцифрена възраст и продължават да се карат, което означава, че 10-15 години не означава "смъртна присъда".
Мнозина смятат, че 100 000 км са причина да се мисли за продажба на колата. За други 200 000 км е червената линия, след която изпада целият хардуер от колата, от нея започва да изтича масло и тя харчи повече бензин. Кой всъщност е прав? Опитът показва, че никой.
Една кола не може да се оцени нито по пробега, който, честно казано, може да се върне, нито по броя на собствениците, нито по възрастта. Автомобилът е сложен, многокомпонентен механизъм, който трябва да бъде оценен в детайли.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay