10-15-годишен автомобил не означава "смъртна присъда"

Кога пробегът на колата минава критичния праг?

17.03.2025 | 09:13 Редактор:
Много от шофьорите имат грешна представа за пробега.
Много от шофьорите имат грешна представа за пробега.

Немалко шофьори са на мнение, че трябва да сменят колата, когато на километража се появи определено шестцифрено число. И едва ли не смятат, че буквално след няколко километра автомобилът ще се превърне в купчина ръжда.

За това е помогнал и маркетингът на автомобилните производители, който е изградил една тънка граница между "надежден автомобил" и "кола, която трябва да се смени възможно най-скоро".

Какъв е критичният пробег на една кола - отговор на въпроса дават експертите от интернет-изданието "Quto".

Първо, трябва да се уточни кога една нова кола става употребявана. Законно, когато в графата "собственик" се появи първото име. Практически – когато излезе от шоурума. Тогава тя губи част, при това немалка, от стойността си и престава да бъде нова.

Много от колите са на двуцифрена възраст и продължават да се карат, което означава, че 10-15 години не означава "смъртна присъда".

Мнозина смятат, че 100 000 км са причина да се мисли за продажба на колата. За други 200 000 км е червената линия, след която изпада целият хардуер от колата, от нея започва да изтича масло и тя харчи повече бензин. Кой всъщност е прав? Опитът показва, че никой.

Една кола не може да се оцени нито по пробега, който, честно казано, може да се върне, нито по броя на собствениците, нито по възрастта. Автомобилът е сложен, многокомпонентен механизъм, който трябва да бъде оценен в детайли.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: pixabay