Японската компания за игри Nintendo, известна най-вече с култовата игра Супер Марио, влиза в сферата на мобилните технологии, съобщава Bloomberg. През годините инвеститорите я притискаха да го направи и по-рано, но компанията устояваше на този натиск. Винаги стратегията на президента ѝ Сатору Ивата е била софтуерът, който Nintendo разработва, да въври в комплект с хардуерните ѝ устройства. Изглежда това ще се промени.
Ивата признава, че няма как Nintendo да оцелее без да реагира на променящите се тенденции в индустрията и без да задоволи исканията на потребителите. Плановете са да бъдат разработвани оригинални игри за мобилни устройства, в които герои да са популярните от игрите на Nintendo Принцеса Праскова, Донки Конг, Марио и Луиджи. За осъществяването им компанията ще работи в партньорство с DeNA – компания, управляваща платформи за игри на мобилни телефони. Двете компании ще придобият дялове една в друга на стойност 181 милиона долара.
Според някои анализатори обаче дори стратегията на Nintendo да се окаже успешна, тя може да не е много печеливша, защото на пазара на игри за мобилни устройства вече има прекалено много безплатни варианти.
Инвеститорите обаче изглежда са на друго мнение. След обявяването на новините за намеренията на Nintendo, акциите на компанията поскъпнаха до позволения максимум на борсата в Токио и с най-много от повече от една година на борсата в Ню Йорк.